سلامت خانواده

چرا علاقه به تخصص در پزشکی کاهش یافته است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، نفیسه برهانی در یک برنامه تلویزیونی گفت: در بین همه رشته های پزشکی یک موضوع رایج است که اقبال در همه زمینه ها کم شده است.

وی افزود: اگر ریشه بخواهیم جستجو کنید جدا از مسائل رفاهی و پرداختی، ما به عنوان قانونگذار و قوه مجریه جلوی پای پزشکان می گذاریم تا متخصص نشوند.

برهانی ادامه داد: یکی از موضوعات داغ این روزها تعهدنامه ای است که در بدو ورود از اهالی اخذ می شود.

وی با عنوان این مقاله شرایط بسیار سختی در این تعهدنامه نوشته شده است، افزود: اگر این تعهدنامه را به هر وکیل و حقوقدانی نشان دهیم متوجه می شوند که تعهد نامه ای نیست که به صورت اسلامی نوشته و امضا شده باشد. کشور

برهانی گفت: این تعهدنامه دارای بندهای مختلفی است، در یک بند اشاره شده است که اگر دستیار وارد شده به تخصص فوت کند و نتواند. تخصص او دو برابر هزینه برای او (معلوم نیست این هزینه برای ساکن کجا و چقدر بوده است) از خودش یا ضامن های او و وزارت بهداشت مجری این شخص است؛ حتی اگر ضامن ها فوت کنند، انصراف از اموال آنها مجاز است.

وی افزود: مشکل اصلی این است که دیوان عدالت اداری سه سال است رای داده است که در این تعهدنامه شرطی برای ضامن ها تعیین نشود اما متاسفانه این مصوبه هنوز اجرایی نشده است و دانشگاه های مختلف همچنان شرط می گذارند و می گویند دو ضامن باید کارمندان رسمی زیر 20 سال و بالاتر باشند. 5 سال خدمت.

این متخصص اطفال گفت: دکتر ظفر خاندی قول همکاری داد هستند اما بیانیه ارسال شده از سوی وزارتخانه به دانشگاه ها حکایت از همکاری جدی ندارد. امیدواریم اتفاق مثبتی افتاده باشد.

وی افزود: از سال گذشته در مشهد مشغول به کار هستم. گفته می شود مشهد از نظر تعداد متخصص اطفال بیشترین تراکم را دارد، اما می بینید که در بیمارستان های مختلف این شهر به متخصص اطفال نیاز دارند و کمبود نیرو دارند. ظرفیت هرچقدر هم بالا باشد، تعداد کامل پر نمی شود. دلیلش بحث سود هزینه است، وقتی مسئولیت یک کار زیاد می شود و هزینه آن زیاد می شود، اما منفعت خاکستر کاهش می یابد و درآمد او کاهش می یابد، بنابراین علاقه به آن رشته کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا