سلامت خانواده

چرا دچار کمردرد یا کمردرد می شویم؟

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، کمردرد می تواند نشانه بیماری ها و عوارض مختلفی باشد که ممکن است خود کمر یا سایر قسمت های بدن را درگیر کرده باشد.

در بسیاری از موارد، پزشکان پس از معاینه بیمارانی که از کمردرد شکایت دارند، دلیل مشخصی برای درد پیدا نمی کنند.

بالا رفتن سن اغلب عامل اصلی کمردرد است. با گذشت زمان، استخوان ها و مفاصل پشت شروع به تغییر می کنند. دیسک های بین مهره ای (ساختارهایی که به عنوان بالشتک بین استخوان های ستون فقرات یا مهره ها عمل می کنند) به تدریج فرسوده شده و گاهی اوقات پاره می شوند. این تغییرات ساختاری گاهی اوقات می تواند باعث درد شود.

یکی دیگر از علل کمتر شایع کمردرد، فتق دیسک بین مهره ای است.

یک دیسک بیرون زده از دیسک بین مهره ای ممکن است به اعصابی که از طناب نخاعی در فضای خارج استخوانی منشعب می شوند برخورد کند. هنگامی که عصب سیاتیک که مسیر خود را تا باسن و پاها ادامه می دهد، تحت فشار قرار می گیرد، “سیاتیک” رخ می دهد.

با این حال، بیشتر موارد کمردرد به دلیل کشیدگی یا رگ به رگ شدن ناشی از استفاده بیش از حد از کمر، فعالیت بدنی شدید و غیر معمول، بلند کردن اجسام سنگین یا تصادفات است.

در بیشتر موارد کمردرد، بهترین اقدام این است که صبر کنید و ببینید که آیا درد خود به خود از بین می رود یا خیر. اگر درد بعد از سه تا چهار روز بهبود نیافت، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی باید کمردرد را جدی گرفت؟

کمردرد می‌تواند با علائم مختلفی ظاهر شود، اما برخی علائم هشداردهنده هستند و ممکن است نشان دهند که کمردرد علت جدی‌تری دارد، از جمله:

– تب داشتن

– ضربه اخیر به ستون فقرات

– کاهش وزن

– داشتن سابقه سرطان

– بروز علائم عصبی مانند بی حسی، ضعف یا بی اختیاری (از دست دادن کنترل ادرار یا مدفوع).

در صورت بروز هر یک از این علائم، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا