سلامت خانواده

چرا باید این روزها در خانه از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، این روزها که هوا گرم است و تابش نور خورشید شدید است، بهتر است هنگام خروج از خانه تمام نکات حفاظتی را رعایت کنید تا اشعه ماوراء بنفش سلامت پوست شما را تهدید نکند.

شاید فکر کنید که در داخل خانه از اشعه خورشید در امان هستید، اما باید بدانید که اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند از دهانه در و پنجره وارد محیط شود. این اشعه حتی می تواند از شیشه عبور کند. به همین دلیل، متخصصان پوست برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش توصیه می کنند حتی اگر در خانه هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب با فیلتر کردن جزئی اشعه ماوراء بنفش به محافظت از پوست کمک می کند. در مورد کرم ضد آفتاب آزاد باشید و مطمئن شوید که تمام نواحی پوستی که در معرض آفتاب هستند، از جمله صورت، گوش ها، گردن، بازوها، پاها و پوست سر با ضد آفتاب پوشانده شده است. همچنین استفاده از کرم های مخصوص لب حاوی ضد آفتاب از لب ها در برابر آسیب های ناشی از اشعه خورشید محافظت می کند.

به یاد داشته باشید که هیچ ضد آفتابی نمی تواند به طور کامل از شما محافظت کند. حتی اگر از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده می کنید، به این معنی نیست که می توانید مدت بیشتری زیر نور خورشید بمانید. لازم است حداقل هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را تجدید کنید.

منابع: kancerresearchuk، سرطان

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا