سلامت خانواده

هشدار سازمان غذا و دارو درباره خطر «بوتولیسم» در کنسروهای خانگی

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم برف با اشاره به خطرات جدی مسمومیت بوتولیسم در کنسروهای خانگی گفت: بوتولیسم این یک نوع بسیار خطرناک مسمومیت غذایی است که توسط سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می شود. این باکتری می تواند در محیط های بی هوازی مانند قوطی های بسته بندی شده خانگی رشد کند و به سرعت سموم کشنده ای تولید کند که برای سلامتی انسان خطرناک است.

وی افزود: برخی افراد در پردازش کنسروهای خانگی اصول و استانداردهای بهداشتی لازم را ندارند که خطر رشد باکتری و مسمومیت را افزایش می دهد و علائمی مانند ضعف عضلانی، تاری دید و مشکلات تنفسی ممکن است نشانه بروز آن باشد. بوتولیسم و نیاز به مراجعه فوری به مراکز درمانی دارد.

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر رعایت نکات ایمنی در تهیه کنسروهای خانگی تاکید کرد و تصریح کرد: قوطی ها و شیشه های بسته بندی شده باید به طور کامل و در دمای کافی برای از بین بردن باکتری ها و سموم احتمالی حرارت داده شوند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه تغییر مانند تورم، نشتی یا بوی نامطبوع در قوطی از مصرف آن خودداری نمایید.

فرمود: برای جلوگیری از مسمومیت بوتولیسملازم است مواد غذایی در دمای مناسب و با رعایت اصول بهداشتی نگهداری شود و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی مشکوک پرهیز شود و تاکید می شود افراد با رعایت اصول ذکر شده سلامت خود و خانواده خود را حفظ و از مصرف مواد غذایی پرهیز کنند. خطرات مسمومیت غذایی در ایمن باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا