سلامت خانواده

هرگز ویتامین D را اینگونه مصرف نکنید

به گزارش خبرآنلاین، متخصصان تغذیه هشدار می دهند که مصرف نادرست ویتامین D می تواند تاثیر آن بر سلامتی را کاهش دهد و نکات مهمی برای افزایش جذب این ویتامین وجود دارد.

ایسنا در خبری نوشت: استفاده از مکمل هایی مانند ویتامین D تاثیر زیادی بر سلامت بدن دارد اما استفاده نادرست از این مکمل ها می تواند تاثیر آن را کاهش دهد.

به گزارش Eat This, Not That، ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و برای جذب بهتر باید با منابع چربی های سالم مصرف شود.

به گفته متخصصان تغذیه، ویتامین D وقتی با چربی های سالم ترکیب شود بهتر جذب می شود. چربی هایی مانند روغن زیتون، آووکادو و بذر کتان نمونه هایی از چربی های مفید هستند که می توانند جذب ویتامین D را افزایش دهند.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که غذاهای با حدود 10 گرم چربی می توانند به جذب بهتر ویتامین D کمک کنند. برای مثال، خوردن ماهی سالمون، آجیل یا کره های آجیل طبیعی می تواند موثر باشد.

مقدار توصیه شده ویتامین D برای افراد بین 1 تا 70 سال 600 واحد بین المللی (IU) در روز است و این مقدار برای افراد بالای 70 سال به 800 واحد بین المللی افزایش می یابد.

برای بهره مندی از مزایای کامل ویتامین D، مصرف آن با منابع چربی های سالم ضروری است تا بدن بتواند آن را به طور موثر جذب و استفاده کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا