سلامت خانواده

نقش تعیین کننده داروسازان در زنجیره سلامت کشور

محمدرضا آذربایجانی به مناسبت روز جهانی داروساز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره نقش و اهمیت داروسازان در زنجیره درمانی کشور اظهار کرد: زنجیره درمان دارای سه ضلع اصلی بیمار، پزشک و داروخانه است، بنابراین داروساز یکی از عوامل مهم و اساسی در زنجیره درمان کشور است. .

وی افزود: هر چه رابطه سه ضلع بیمار، پزشک و داروخانه قوی تر و منسجم تر باشد، سلامت عموم مردم تضمین می شود و در صورت تضعیف هر یک از این سه ضلع، قطعا کل زنجیره درمان را تحت تاثیر قرار می دهد. .

رئیس انجمن داروسازان استان اصفهان با بیان اینکه داروسازان به عنوان یکی از زنجیره های سلامت نقش تعیین کننده ای دارند، ادامه داد: کمرنگ شدن نقش داروسازان در زنجیره درمان و سلامت موجب تضعیف ارتباط با پزشک و ارائه خدمات به بیمار می شود. در نتیجه درمان مثلثی خوب نخواهد بود. .

آذربایجانی با اشاره به استانداردهای دارویی کشور گفت: رشته داروسازی یکی از رشته های علمی بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رشد چشمگیری داشته و همگام با تحولات جهانی حرکت کرده است و این نشان دهنده پیشرفت روزافزون حوزه داروسازی در چند دهه اخیر.

وی در خصوص مطالبات تولیدکنندگان دارو خاطرنشان کرد: تنها درخواستی که از مسئولان دولت چهاردهم داریم این است که وزارت بهداشت و درمان تنها متولی حاکمیتی و اجرایی مسائل سلامت کشور به ویژه بحث دارو باشد. و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مسئول قانونگذاری آن است. زیرا هرگونه مداخله نامناسب توسط افراد غیر متخصص می تواند باعث اختلال در زنجیره تامین دارو شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا