بهداشت و درمان

نقش الکتروتراپی در کاهش درد و التهاب

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، بیرج عبداللهی در آستانه برگزاری سمینار جدید فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپی در تاریخ سوم و چهارم خرداد ماه 1403 در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: : الکتروتراپی رشته‌ای پویا در زمینه فیزیوتراپی است که در سال‌های اخیر مدالیته‌های جدیدی مانند واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، تکار، مگنت‌های تسلا و غیره در آن معرفی شده‌اند و مدالیته‌های با تکنولوژی بالا نیز مدام در حال استفاده هستند. در حال توسعه و گسترش است و لازم است نتایج تحقیقات این روش ها در سمینارهای تخصصی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

او به این سوال پاسخ داد که استفاده از روش سلام الکتروتراپی خارج از مراکز فیزیوتراپی و بدون حضور فیزیوتراپیست چه خطراتی می تواند داشته باشد، افزود: الکتروتراپی یکی از رشته های خاص فیزیوتراپی است. تمام شده فارغ التحصیلان این رشته شامل بسیاری از واحدهای نظری، عملی و کارآموزی در طول دوره تحصیلی می باشد الکتروتراپی صرف شده و با روش استفاده و ممنوعیت ها و احتیاط های هر یک از روش می بینم آنها با هم آشنا می شوند. بنابراین، از این استفاده کنید روش می بینم توسط دیگران علاوه بر ممنوعیت قانونی، خطرات جدی برای بیماران به همراه خواهد داشت.

عبدالهی خاطرنشان کرد: الکتروتراپی بخشی از رشته فیزیوتراپی است و در طیف وسیعی از بیماری ها برای کاهش درد، کاهش التهاب و سفتی عضلانی، تورم مفاصل، تقویت عضلات، تمرین کاربرد دارد. فعال سازی ماهیچه ها و … استفاده می شود. تشخیص و استفاده صحیح از روش مناسب با پارامترهای کارآمد، می تواند اثربخشی خود را دو برابر کند. تجهیزات مختلف الکتروتراپی از جمله عوامل گرمایشی و سرمایشی، اولتراسوند، لیزر کم و پرقدرت، موج شوک، مگنت، تکار، انواع تحریک الکتریکی و … از جمله این تجهیزات هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا