سلامت خانوادهبارداری

معجزه سیاه دانه و عسل برای زنان؛ معجزه سلامتی بانوان

اگر شما هم از تنبلی تخمدان رنج می‌برید و به همین علت عادت ماهانه نامنظم دارید از معجون سیاه دانه و عسل غافل نشوید تا نتایج شگفت انگیز آن را تجربه کنید. حال شما علت بروز این بیماری را می‌دانید؟ زندگی ماشینی امروزی باعث تغییر سبک زندگی افراد جامعه شده است. کم تحرکی، استفاده روزانه از غذاهای آماده و خوراکی‌هایی با طبع سرد باعث غلبه بلغم و رطوبت در بدن شده که همین مسئله در طولانی مدت به بروز مشکلات و بیماری‌‌های متعدد در افراد علی الخصوص در زنان می‌شود. مشکلاتی مثل فراموشی، عفونت‌های ادراری، کیست تخمدان، مشکلات رحمی و باروری، اضطراب و افسردگی ، درد های مفصلی و… .

در این میان مصرف بعضی از ترکیبات طب سنتی تا اندازه‌ای می‌تواند در رفع و پیشگیری برخی از این بیماری‌ها کمک کند. یکی از این ترکیبات فوق‌العاده دوسین است. دوسین (مخلوط سیاه دانه وعسل) از نظر طب سنتی دارای طبع گرم و خشک است و برای درمان بیماری‌های ناشی از سردی و بغلم بسیار مناسب است. در این مطلب قصد داریم از فواید سیاه دانه و عسل برای زنان صحبت کنیم.

ترکیب جادویی سیاه دانه و عسل

در طب سنتی از سیاه دانه  به صورت روغن خوراکی یا روغن غیرخوراکی، تخم سیاه دانه، جوشانده یا ترکیب با روغن زیتون استفاده می‌شود؛ اما بهترین مدلی که می‌تواند علاوه بر حفظ خواص، اثرات درمانی سیاه دانه را افزایش دهد ترکیب این دانه ارزشمند با عسل است. نحوه‌ی ترکیب این داروی سنتی به شرح زیر است:

دانه نیم‌کوب شده سیاه‌دانه: ۱ واحد

عسل ارگانیک: ۳ واحد

طرز تهیه:

برای تهیه‌ی این معجون شفابخش به شکل زیر عمل کنید:

بعد از نیم کوب کردن سیاه دانه‌ بلافاصه آن‌ را با عسل مخلوط کنید و در ظرف در بسته نگهداری کنید.

سیاه دانه کوبیده شده در مجاورت با هوا خواص خود را از دست می‌دهد و در اصطلاح اکسید می‌شود پس بهترین کار این است که بعد از نیم کوب کردن سریع با عسل مخلوط شود.

این معجون تا ۶ ماه بعد از تولید قابل استفاده است، اما برای بهره‌مندی بیشتراز خواص دوسین(ترکیب عسل و سیاه دانه) بهتر است از ترکیب تازه آن استفاده نمایید.

شرایط نگهداری: در جای خنک و به دور از نور خوشید نگهداری شود.

نکته: عسل‌های ارگانیک موجود در فروشگاه‌های معتبر از شهد گل‌های مختلفی به دست می‌آیند در نتیجه دارای طبع‌های متفاوتی (گرم، معتدل، سرد) هستند لذا هنگام خریدن عسل حتما با توجه به مزاج خود عسل مناسب را انتخاب نمایید. برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید اقدام به  خرید عسل سیاه دانه کنید که طبع گرمی دارد.

خواص سیاه دانه و عسل

برای سیاه دانه و عسل خواص بسیار زیادی بیان شده است که در ادامه تعدادی از آن را بیان کرده ایم:

  • درمان عفونت‌های ادراری و رحم
  • بهبود تنبلی تخمدان و قاعده‌آور
  • رفع سرد مزاجی جنسی در بانوان
  • افزایش شیر مادران
  • افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن
  • ضد سرطان
  • تنظیم قند خون
  • بهبود التهاب
  • بهبود جوش‌های ناشی از بلغم
  • بهبود افسردگی و اضطراب
  • بهبود دستگاه تنفسی و حساسیت (آسم و تنگی نفس)
  • موثر در لاغری

 

خواص سیاه دانه و عسل در بارداری

موارد متعددی وجود دارد که می‌تواند شانس باروری را در بانوان کاهش دهد و در برخی از مواقع باعث نازایی ایشان شود. یکی از موارد ناباروری طبق نظر طب سنتی غلبه سردی و رطوبت در بدن علی‌الخصوص رحم است که زمینه ساز کیست و تنبلی تخمدان، عفونت، التهابات و… می‌شود.

از این رو بهترین راهکار اصلاح سبک زندگی، داشتن تحرک و استفاده از خوراکی‌ها یا ترکیبات دارویی با طبع گرم است. یکی از همین ترکیبات معجون سیاه دانه و عسل است.

طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات، استفاده منظم و روزانه از ترکیب سیاه دانه و عسل به درمان تنبلی تخمدان کمک می‌کند و در طول دوره درمان ناباروری ناشی از آن را رفع می‌کند. از طرفی این معجون باعث تقویت تخمک گذاری می‌شود و در نتیجه شانس باروری را در بانوان افزایش می‌دهد. با بهبود روند تخمک گذاری، بانوانی که درگیر قاعدگی‌های نامنظم هستند نیز رفته رفته قاعدگی‌های منظم‌تری را تجربه می‌کنند. همچنین افرادی که به التهاب لوله‌های رحم (فالوپ) دچار هستند می‌توانند با مصرف اصولی دوسین از خاصیت ضد التهابی آن بهره‌مند شوند و بهبود پیدا کنند.

این ترکیب با داشتن خاصیت آنتی اکسیدان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که همین امر به رفع عفونت‌های رحم منجر می‌شود و به پاکسازی محیط رحم نیز کمک می‌کند.

نکته مهم : معجون دوسین برای قاعده آوری، رفع بیماری‌های رحمی و افزایش شانس باروری مصرف می‌شود پس به محض بارداری از خوردن آن اجتناب کنید. ترکیب سیاه دانه و عسل به دلیل  داشتن طبع گرم باعث انقباضات رحمی، زایمان زود رس و سقط جنین می‌شود، پس لازم است با مشورت و تجویز متخصص طب سنتی این ترکیب مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن جدا خودداری شود.

طریقه و مقدار مصرف سیاه دانه و عسل برای بانوان

افراد برای مصرف سیاه دانه و عسل اول باید به مزاج خود توجه کنند و بعد از تشخیص سرد مزاج بودن یا گرم مزاج بودن، همچنین نوع بیماری مقدار مصرف آن تغییر خواهد کرد.

بزرگسالان: ۱ الی ۳ قاشق مرباخوری

کودکان ۶ سال به بالا: نصف قاشق چای‌خوری

طریقه مصرف: طبق تجویز پزشک متخصص بدون نیاز به محلول کردن در آب یا نوشیدنی، می‌توانید مقداری از معجون را برداشته و در صبح، ظهر و شب میل نمایید.

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل برای بانوان

سیاه دانه و عسل را می‌تواند در هر زمان از روز مصرف کرد ولی بهترین زمان مصرف دوسین، ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه یا شب هنگام قبل از خواب است تا خواص بیشتری از آن جذب بدن شود.

  • برای تقویت سیستم ایمنی بدن، داشتن انرژی و نشاط و لاغری این ترکیب را صبح ناشتا استفاده کنند.
  • برای کاهش التهابات، مشکلات تنفسی، دردهای مفصلی این ترکیب را شب قبل از خواب مصرف کنند.

موارد منع مصرف

  • زنان باردار از خوردن دوسین به دلیل داشتن طبع گرم و خطر سقط جنین خودداری کنند.
  • افراد با مزاج گرم حتما برای مصرف با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنند زیرا در صورت مصرف باعث برهم خوردن تعادل مزاج خود شده و ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.
  • مصرف دوسین می‌تواند در بعضی افراد باعث بی‌خوابی شود پس قبل از مصرف حتما با متخصص طب سنتی صحبت کنید و از طبع خود به صورت اصولی آگاه شوید.

کلام آخر

زندگی امروزی با سرعت زیادی در گذر است همین مسئله باعث افزایش مصرف غذاهای فست فودی با طبع سرد شده‌ و از طرف دیگر کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی منجر به بروز مشکلاتی برای بشر شده است که یکی از این موارد مشکلات باروری برای بانوان است. در این مطلب با کمک طب سنتی سعی کردیم معجون شگفت انگیز دوسین (ترکیب سیاه دانه و عسل) را به شما معرفی کنیم و در کنار هم خواص و فواید درمانی آن را یاد گرفتیم. همچنین با روش درست کردن و مقدار مصرف آن آشنا شدیم و از تاثیرات این ترکیب فوق العاده در درمان تنبلی تخمدان ، تقویت تخمک گذاری و پاکسازی رحم آگاه شدیم. در آخر توصیه می‌کنیم برای خرید عسل طبیعی آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا از خواص کامل عسل طبیعی بهر‌ه‌مند شوید. برای افزایش آگاهی این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا