سلامت خانواده

مصرف ناکافی پروتئین و فیبر باعث گرسنگی مداوم می شود

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برخی افراد ممکن است به طور مداوم احساس گرسنگی کنند، این تجربه به خصوص بعد از غذا خوردن آزاردهنده است و اگر برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، ممکن است دلایل خاصی داشته باشد. ما دائماً پرداخت می کنیم:

عدم دریافت پروتئین کافی

کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث می شود حتی بعد از غذا هم احساس سیری نکنید، غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، مرغ، لوبیا و کشک دیرتر هضم می شوند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند.

دریافت ناکافی فیبر

فیبر برای کنترل گرسنگی ضروری است، سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و حبوبات نمونه هایی از غذاهای غنی از فیبر هستند که دیرتر در معده تجزیه می شوند، مصرف فیبر کافی می تواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد و شروع گرسنگی را به تاخیر بیندازد. در حالی که یک رژیم غذایی کم فیبر باعث می شود بدن شما غذا را سریعتر تجزیه کند و احساس گرسنگی کنید.

کم آبی بدن

بسیاری از اوقات تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود، زمانی که آب بدن کم است، مغز ممکن است سیگنال هایی مشابه سیگنال های گرسنگی دریافت کند که باعث می شود به جای نوشیدن آب غذا مصرف کنید. هیدراته ماندن و تنظیم سیگنال های گرسنگی در طول روز می تواند احساس گرسنگی را به حداقل برساند.

کمبود خواب

هورمون های گرسنگی ممکن است به دلیل کمبود خواب مختل شوند. وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، حتی پس از خوردن غذای کافی احساس گرسنگی می کنید. خواب کافی و با کیفیت باعث تنظیم هورمون های گرسنگی و سیری و کاهش اشتهای غیر ضروری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا