سلامت خانواده

مسدود شدن 333 صفحه اینستاگرام به دلیل انتشار تصاویر بیماران – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، قوه قضاییه اعلام کرد: اخیرا انتشار اسناد و اسرار مرتبط با بیماران در صفحات برخی از پزشکان و درمانگاه ها افزایش یافته و حریم خصوصی بیماران را نقض کرده است.

بر اساس رویه‌های موجود در نظام سلامت کشور، هرگونه اشتراک‌گذاری محتوای تصاویر و فیلم‌های مرتبط با بیماران در صفحات مجازی پزشکان، نقض حقوق بیماران تلقی شده و حریم خصوصی افراد است.

همچنین بر اساس ماده 648 قانون مجازات اسلامی هرگونه افشای اطلاعات توسط پزشکانجراحان، ماماهافروشندگان مواد مخدر و همه کسانی که به دلیل شغل یا حرفه خود مخفی می شوند، مجرم شناخته شده و مشمول مجازات می شوند.

در همین راستا تا کنون 333 صفحه اینستاگرامی که تصاویر و فیلم های بیماران را منتشر می کردند از سوی اداره نظارت بر درمان و اعتباربخشی مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت به مراجع قضایی و انتظامی معرفی شده است. حوزه و اقداماتی برای مسدود کردن این صفحات و قطع ارتباط متخلفان با بیماران در معاونت امور فضای مجازی دادسرای کل کشور انجام شده است.

هم اکنون پرونده 284 مورد تخلف از این صفحات در معاونت امور فضای مجازی دادسرای کل کشور، 21 پرونده در دادسرای امنیت اخلاقی، 25 پرونده در هیات انتظامی سازمان نظام پزشکی و 3 پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است. دادستانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا