اخبار سلامت

مرگ سالانه 160000 ایرانی بر اثر بیماری های قلبی و عروقی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، حسین فرشیدی با بیان اینکه 29 سپتامبر به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیماری های قلبی عروقی در جهان و تأثیر آن بر مرگ و میر جهانی (بیش از 19 میلیون مرگ سالانه) و مرگ) و هزینه های درمانی بسیار بالای ناشی از درمان سکته های قلبی و پیوند قلب، این روز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

وی افزود: متأسفانه در ایران نیز مانند کشورهای پیشرفته دنیا، بیماری های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر است و در حال حاضر حدود 45 درصد از کل مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری های قلبی عروقی است که منجر به مرگ حدود 160 هزار نفر در هر سال می شود. سال.” خواهد بود

فرشیدی ادامه داد: اگرچه میزان مرگ و میر جهانی ناشی از بیماری های قلبی عروقی در زنان بیشتر از مردان است، اما عواملی مانند عدم دسترسی به خدمات بهداشتی مناسب به ویژه در کشورهای کم درآمد تأثیر منفی بیشتری دارد. خوشبختانه با کنترل عوامل خطر مانند دیابت، فشار خون بالا و استعمال دخانیات می توان هزینه های بستری در بیمارستان را تا حد زیادی کاهش داد.

فلوشیپ مداخله ای قلب و عروق تصریح کرد: روز جهانی قلب فرصت بسیار مناسبی است تا با ارائه آموزش های عمومی به ویژه در رابطه با تغذیه صحیح، افزایش فعالیت های بدنی و کاهش وزن در جهت حفظ سلامت قلب گام برداریم.

معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کشور ما حدود 24 درصد از جمعیت کشور از فشار خون بالا رنج می برند و متأسفانه حدود 50 درصد آنها هیچ گونه کنترل پزشکی ندارند و یا اساسا از ابتلا به این بیماری بی اطلاع هستند. . امید به زندگی در کشور ما به خوبی افزایش یافته است، اما پیری ما را با درگیری بیماری های مزمن مواجه کرده است که هزینه های بسیار سنگینی را بر نظام سلامت تحمیل می کند. تشخیص به موقع و پیگیری درمان مناسب می تواند بسیاری از هزینه های درمانی و عوارض ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا