بهداشت و درمان

مدیریت جامع بیماری سرطان در کشور اجرایی می‌شود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، بکوروش اعتماد از بخش های مختلف کلینیک تخصصی سرطان استان قم در بیمارستان شهید بهشتی بازدید کرد و از اجرای موفقیت آمیز طرح مدیریت بهینه و جامع سرطان ابراز خرسندی کرد. درمان سرطان سینه در قم به صفر رسید.

اعمال او ماکسا آن را الگویی در برنامه مدیریت بهینه از غربالگری و تشخیص به موقع تا درمان و مراقبت های حمایتی و تسکینی دانست و افزود: یکی از اهداف ما برای حضور در قم چگونگی تحقق این دستاورد ارزشمند است و تلاش می کنیم آن را به الگو تبدیل کنیم. برای کشور

در این بازدید لیلا مودب شعار رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت نیز حضور داشت. دالوندی مدیر ماکسی قم فرآیند ارجاع بیماران از مراکز بهداشتی درمانی به ماکسا توضیح داد.

وی افزود: ماکسا پل ارتباطی سطح 1 به سطح 2 درمان است به این معنی که بیمار پس از تشخیص رها نشده و از ابتدای مسیر درمان تحت مراقبت های حمایتی و تسکینی قرار می گیرد.

دالوندی تصریح کرد: خدمات حمایتی و تسکینی ماکسا شامل پزشکی، پرستاری، مشاوره، تغذیه، تامین تجهیزات و مراقبت معنوی است که به صورت رایگان به بیماران سرطانی و خانواده آنها ارائه می شود.

طرح مدیریت بهینه و جامع سرطان در سال گذشته با همکاری ماکسا و دانشگاه علوم پزشکی قم آزمایشی را در شهر قم اجرا کرده است. در این مدت بیش از 25 هزار نفر از نظر سرطان سینه غربالگری شدند کولورکتال خوشبختانه بیش از 95 درصد این افراد پس از معاینه سالم تشخیص داده شدند، اما نمونه های مثبت که کمتر از 5 درصد بودند در مسیر تشخیص تا درمان رها نشدند و با پیگیری ماکسا و با اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم، این بیماران در دوران طلایی تشخیص درمان شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا