علمی و فناوری

مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)هیئت منصفه در ایالات متحده اعلام کرد که مایکروسافت باید 242 میلیون دلار به عنوان خسارت به IPA Technologies پرداخت کند زیرا کورتانا (نرم افزار دستیار مجازی مایکروسافت) حق اختراع این شرکت را نقض کرده است.

پس از یک هفته محاکمه، دادگاه منطقه موافقت کرد که فناوری تشخیص صدای مایکروسافت حق ثبت اختراعات IPA Technologies در زمینه نرم افزار ارتباطات رایانه ای را نقض می کند.

IPA Technologies یکی از شرکت های تابعه Wi-LAN است که به طور مشترک تحت مالکیت شرکت کانادایی Quarterhill و همچنین دو شرکت سرمایه گذاری است. سخنگوی مایکروسافت گفت: ما همچنان معتقدیم که مایکروسافت هیچ یک از پتنت های IPA Technologies را نقض نکرده است و درخواست تجدید نظر داریم.

در سال 2018، شرکت شاکی به طور رسمی شکایت خود را ثبت کرد و مایکروسافت را به نقض پتنت های مربوط به دستیارهای دیجیتال شخصی و ناوبری داده مبتنی بر صدا متهم کرد. این پرونده بعداً به یک حق اختراع IPA Technologies محدود شد. از سوی دیگر، مایکروسافت ادعا کرد که حق چاپ را نقض نکرده است.

این شرکت همچنین از گوگل و آمازون به دلیل استفاده از حق چاپ خود شکایت کرده است. آمازون در سال 2021 برنده دعوای IPA Technologies شد، اما شکایت علیه گوگل هنوز ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا