اخبار سلامت

لحظات نفس گیر امدادرسانی اورژانس به کودک 6 ساله حادثه دیده

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، حوالی ساعت 22 یکی از روزهای اسفند 1402 مادری به همراه دختر 6 ساله خود در حال رانندگی در محور ملایر – اراک بود که کنترل خودرو را از دست داد و خودرو از جاده خارج شد و واژگون شد.

ابتدا یکی از بستگان این خانواده با اورژانس تماس می گیرد و خبر تصادف خودرو را می دهد، سپس کارشناس اورژانس با کودک تماس می گیرد و کودک سعی می کند محل دقیق خود را به اورژانس 115 اطلاع دهد و این روند بیش از 10 دقیقه طول می کشد.

یکتاپرست سخنگوی اورژانس کشور به تسنیم گفت: متأسفانه چندین سال است که علیرغم درخواست اورژانس برای مکان دقیق بیماران، این امکان در اختیار اورژانس قرار نمی گیرد و این امر منجر به این واقعیت شده است. که در هر ماموریت چندین دقیقه زمان صرف می شود تا از قربانیان تصادفات یا بیماران آدرس دریافت شود در صورتی که امکان تعیین محل دقیق حادثه یا منزل افراد دریافت کننده سرعت وجود داشت کمک به مجروحان سریعتر خواهد بود.

وی افزود: مادر این کودک دچار خونریزی بود که متاسفانه در صحنه تصادف فوت کرد اما با کمک های اورژانس کودک از تصادف و خطر سرمازدگی نجات یافت.

آنچه در ادامه می شنوید فایل صوتی مربوط به این حادثه است که در واحد ارتباطات اورژانس 115 همدان ضبط و هم اکنون در اختیار رسانه ها قرار گرفته است:

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا