سلامت خانواده

فواید بی نظیر این میوه سبز برای درمان کلیه و یبوست

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، خوردن خیار با رساندن مایعات کافی به بدن می تواند به حفظ سلامت روده ها، پیشگیری از یبوست و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک کند. خیار مملو از مواد معدنی و ویتامین ها است، بنابراین یک فنجان برش های خیار می تواند حدود 15 تا 20 درصد از نیاز روزانه به ویتامین K را تامین کند که برای لخته شدن خون طبیعی و سلامت استخوان ها ضروری است (ویتامین K مانند ویتامین D در بدن نقش دارد. جذب کلسیم از روده). به همین دلیل است که افرادی که از داروهای رقیق کننده خون یا داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین (کومادین) استفاده می کنند، نباید بدون مشورت با پزشک، مصرف خیار را به طور ناگهانی افزایش دهند.

خیار همچنین حاوی ویتامین های B و C به همراه مواد معدنی مانند مس، فسفر، پتاسیم و منیزیم است.

یک فنجان 150 گرمی خیار بدون پوست حاوی 200 میلی گرم پتاسیم و 17 میلی گرم منیزیم است. توصیه روزانه برای بزرگسالان دریافت حدود 4700 میلی گرم پتاسیم و حدود 300 تا 400 میلی گرم منیزیم از غذا است.

کاهش مصرف سدیم (نمک) و افزایش میزان پتاسیم موجود در غذا از فشار خون بالا جلوگیری می کند. خوردن مقادیر زیاد خیار به ندرت باعث مشکلات جدی می شود، اما از آنجایی که خیار سرشار از فیبر غذایی است، خوردن بیش از حد آن ممکن است باعث گاز زیاد، آروغ زدن، حرکات نامنظم روده، اسهال یا درد شکم شود. مقدار بالای فیبرهای غذایی موجود در خیار همچنین به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک می کند.

مجموعه ای از ترکیبات شیمیایی به نام کوکوربیتاسین (cucurbitacin) که به مقدار زیاد در خیار وجود دارد نیز ممکن است در این علائم گوارشی نقش داشته باشد. این مواد تلخ مزه ای که با خوردن ته آن به گیاه خیار می خورید، در واقع مجموعه ای منحصر به فرد از فرمون های گیاهی (مواد دفاعی گیاهی) در برخی مطالعات هستند که خواص ضد سرطانی نشان داده و از تکثیر آن جلوگیری می کنند. سلول های سرطانی

برخی از کوکوربیتاسین ها برای انسان سمی هستند، به همین دلیل است که خوردن کدو تنبل حاوی مقادیر زیادی از این مواد شیمیایی می تواند برخی افراد را بیمار کند. اما میزان کوکوربیتاسین در خیار معمولی آنقدر زیاد نیست که باعث مسمومیت شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا