سلامت خانواده

فواید بی نظیر آلوئه ورا برای سلامتی

به گزارش آنلاین سلامت نیوز، امروزه این گیاه در اکثر مناطق گرمسیری دنیا کشت می شود. همچنین ممکن است برای تزئین خانه استفاده شود. همچنین معمولا از ژل آلوئه ورا برای تسکین آفتاب سوختگی و التیام زخم های سطحی استفاده می شود. اما استفاده از این گیاه بی نظیر را نباید به همین موارد ساده محدود کرد. تمامی موارد ذکر شده باید به صورت کمپوت یا نوشیدنی فرآوری شوند. نه برگ آلوئه ورا که از عطاری خریده!!! برگ ها برای استفاده خارجی هستند.

فواید آلوئه ورا عبارتند از:

* درمان سوزش سر دل: مصرف یک تا سه مثقال ژل این گیاه که فرآوری شده و باید زیر نظر پزشک باشد علائم این بیماری را کاهش می دهد.

* دهان شویه طبیعی: دانشمندان از عصاره آلوئه ورا به عنوان جایگزینی مطمئن و موثر برای دهانشویه های شیمیایی نام برده اند. مواد طبیعی و سلامت محور موجود در این گیاه که شامل مقدار قابل توجهی ویتامین C است برای سلامت دهان و دندان مفید است. همچنین این گیاه می تواند خونریزی لثه، تورم و درد را تسکین دهد.

* کاهش سطح قند خون: مصرف دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در روز می تواند سطح قند خون را در بدن به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. البته نوشیدنی طبیعی و در کارخانه فرآوری شده است

* ملین طبیعی: ژل این گیاه ماده مناسبی برای درمان یبوست محسوب می شود. البته استفاده از آن باید زیر نظر پزشک باشد. زیرا استفاده بیش از دوزهای تجویز شده می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. به علاوه مصرف این گیاه برای مبتلایان به بیماری کرون و هموروئید توصیه نمی شود. و می تواند باعث گرفتگی معده و اسهال شود. همچنین، مصرف آلوئه ورا ممکن است توانایی بدن در جذب داروها را کاهش دهد.

مراقبت از پوست و مو: می توانید از ژل این گیاه برای آبرسانی و تمیز نگه داشتن پوست خود استفاده کنید.

مبارزه با سرطان سینه: بر اساس مطالعات جدید پزشکی، آلوئه ورا دارای خواص درمانی برای درمان سرطان سینه است. عصاره این گیاه توانایی کاهش رشد توده های سرطانی را دارد. البته هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. اما محققان بر این باورند که در آینده نزدیک از گیاه آلوئه ورا برای ساخت داروهای درمان سرطان استفاده خواهد شد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا