بهداشت و درمان

فروش کدام خوراکی ها در بوفه مدرسه ممنوع است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مجید تاجیک بر لزوم توجه والدین، مدیران و مربیان به توصیه های کارشناسان بهداشت محیط برای سلامت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مدیران مدارس نظارت مستقیم داشته باشند. عرضه مواد غذایی در بوفه

وی افزود: فقط مواد غذایی مجاز طبق دستورالعمل بهداشتی در بوفه مدارس به دانش آموزان عرضه شود.

تاجیک ادامه داد: عرضه تنقلاتی مانند آلو، لواشک و سایر تنقلات رایج به صورت عمده، بدون بسته بندی و بدون مشخصات بهداشتی از جمله پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا و آدرس کارخانه توسط دستفروشان ممنوع است و مدیران مدارس باید این موارد را به مراکز و شبکه های بهداشت و درمان و یا سامانه شکایات عمومی وزارت بهداشت به شماره تماس 190 گزارش دهند.

رئیس اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پخت غذا در بوفه مدارس در شرایط غیربهداشتی و یا تهیه غذا در منزل متصدیان برای توزیع در بوفه مدارس را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت وجود تامین مواد غذایی، شرایط بهداشتی باید رعایت شود. دستورالعمل های مربوطه را دنبال کنید.

تاجیک یادآور شد: دیوار، سقف و کف بوفه مدارس باید قابل نظافت و ضدعفونی باشد ضمن اینکه وجود سینک و ظرفشویی برای بوفه ها ضروری است.

وی به مدیران مدرسه توصیه کرد: اگر بوفه مدرسه فاقد چنین شرایطی است، قبل از بهره برداری بهسازی و تجهیز شود.

تاجیک از مدیران مدارس خواست تا قبل از شروع سال تحصیلی برای پرسنل اقامتگاه و بوفه کارت بهداشت و گواهی اتحادیه های صنفی دریافت کنند.

وی دسترسی دانش آموزان و معلمان به صابون مایع را از دیگر مطالب مهم برشمرد و بر لزوم نظافت سرویس بهداشتی، آب خوری و سایر فضاهای مورد استفاده دانش آموزان تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا