اخبار سلامت

عمده تقلب ها در مواد غذایی گران قیمت و کمیاب رخ می دهد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، هاله سمیعی با بیان اینکه تقلب در حوزه مواد غذایی در بیشتر موارد در غذاهای گران قیمت و کمیاب اتفاق می افتد، اظهار داشت: نظارت کافی و صحیح بر روند کار از مزرعه تا سفره یا به قول برخی ها. از مزرعه تا قاشق می تواند گسترش تقلب در مواد غذایی را کاهش دهد و این موضوعی است که نقش سازمان غذا و دارو و اداره کل فرآورده های غذایی را مهم و راهبردی می کند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری و سوء استفاده همواره در حوزه مواد غذایی وجود دارد، افزود: سودجویان با تغییر ماهیت شکل یا محتوای محصولات ارزان قیمت را به مصرف کنندگان عرضه می کنند.

معاون مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه احتمال تقلب برای یک ماده غذایی گران قیمت یا یک ماده غذایی کمیاب و غیرقابل دسترس بیشتر است، اظهار داشت: برخی افراد برای محصول خود ادعایی می کنند در حالی که ممکن است ادعا شود. واقعی باشد نباشد

این کارشناس فرآورده های غذایی گفت: اگرچه کم فروشی در حوزه تولید مواد غذایی در سطوح مختلف منحصر به یک کشور یا شرایط اقتصادی و اجتماعی نیست و محدود به بازه زمانی خاصی نیست، اما باید به موقع نسبت به تقلب در مواد غذایی اقدام کنیم و اجازه این مشکل را نمی دهد به یک روند عادی و فراگیر تبدیل شود، بنابراین هر چه در معیارهای خود جدی‌تر باشیم و تشویق و تنبیه بر اساس قوانین و مقررات بیشتر باشد، قطعاً تقلب کمتر می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا