سلامت خانواده

عادات بد برای سلامت پوست

به گزارش خبرآنلاین، تغذیه ناسالم با پوست مهربان نیست؛ صورت ما به ویژه به دلیل مشکلات مربوط به انتخاب اشتباه غذا آسیب دیده است. در واقع یک سری عادات غذایی وجود دارد که برای داشتن پوستی سالم باید هر چه زودتر کنار گذاشته شود.

علاقه به غذاهای سرخ شده: چربی ارتباط مستقیمی با مشکلات قند خون دارد. زیرا باعث افزایش میزان چربی خون می شود. این موضوع همچنین منجر به مسدود شدن منافذ پوست می شود. علاوه بر این باید بدانید چربی خون مانع از انتقال خوب مواد مغذی و اکسیژن به بافت های بدن می شود و این فرآیند باعث کاهش درخشندگی و سلامت پوست می شود. در واقع پوستی که به خوبی تغذیه نشده و از اکسیژن اشباع نشده باشد، سالم، زیبا و براق نخواهد بود.

نوشیدن زیاد قهوه: قهوه به خودی خود یک نوشیدنی سالم و مفید است. مشروط بر اینکه روزانه بیش از 2 فنجان مصرف نشود. زیرا کافئین موجود در این نوشیدنی محبوب باعث ترشح آدرنالین می شود. باید بدانید که آدرنالین بیش از حد در بدن باعث بروز علائم استرس می شود و این برای سلامت پوست نیز مضر است. علاوه بر این، کافئین از خواب راحت و عمیق جلوگیری می کند. در نتیجه پوست در طول خواب از مرحله سم زدایی و ترمیم خود محروم می شود. به این ترتیب درخشندگی و تمیزی آن از بین رفته و پوست کدر می شود.

بی توجهی به ویتامین ها: بعد از 35 سالگی، پوست شما ممکن است به کرم های درمانی پاسخ ندهد. در همین حال، ویتامین A به بهبود خطوط صورت، تغییر بافت و آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کند. ویتامین E و C نیز از التهاب جلوگیری می کند. ویتامین C همچنین بافت و روشنایی پوست را بهبود می بخشد.

مصرف زیاد شکر: تحقیقات جدید نشان می دهد که مولکول های قند در بدن خود را به فیبرهای پروتئینی می چسبانند و باعث “گلیکاسیون” در بدن می شوند. گلیکوزاسیون عواقبی جز ایجاد تیرگی دور چشم، از بین رفتن درخشندگی پوست، پف کردگی پوست (مخصوصا دور چشم) و ایجاد چین و چروک های زیاد در پوست ندارد.

نوشیدن کمی آب: یکی از مهم ترین دلایل خشکی و چروک شدن پوست در سنین پایین کاهش آب بدن است. زمانی که بدن آب کافی دریافت نمی کند، دچار عوارضی مانند کاهش تمرکز و خشکی پوست می شود. صبح که از خواب بیدار می شوید، یک لیوان آب ولرم بنوشید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا