سلامت خانواده

ضرورت راه اندازی بیمارستان در مناطق جنگ زده لبنان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ که در حاشیه سی و چهارمین اجلاس مجمع عمومی فدراسیون جهانی برگزار شد. جمعیت های صلیب و هلال احمر، ضرورت راه اندازی بیمارستان صلیب سرخ در مناطق جنگ زده لبنان و غزه برای کمک به مجروحان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. جونگی تاکید کرد.

پیرحسین کولیوند در دیدار با پیر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: اتفاقات تلخی در منطقه رخ داده است و واقعیت این است که اگرچه اکثریت اعضای صلیب سرخ و … هلال احمر اولویت را به مسائل بشردوستانه می دهد، اما در جنگی که در منطقه جریان دارد به این مسائل اهمیت داده نمی شود، به همین دلیل تمام حرفه ای بودن کمیته بین المللی صلیب سرخ زیر سوال رفته است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد کسی به موجودیت و رفتار کمیته لطمه وارد کند، ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه امروز چیست؟ ماموریت ما چیست؟ آیا زمان آن نرسیده است که کمیته بین المللی صلیب سرخ به ماموریت خود عمل کند؟ این همه قانون در سازمان ملل است، اما برای کمک به مردم جنگ زده و درمانده لبنان و غزه چه شده است؟

کولیوند با اشاره به بازدید از روند امداد رسانی در جنگ لبنان و کمک های داوطلبانه برای مداوای مجروحان در بیمارستان ها افزود: امروز رژیم اشغالگر اسرائیل به بیمارستان ها و مراکز درمانی حمله می کند و ما اجازه امداد رسانی را نداریم. اقلام بیولوژیکی را برای کمک به آسیب دیدگان جنگ به این بیمارستان منتقل کرده بودیم، اما حملات شدید را از نزدیک دیدیم، رژیم صهیونیستی به طور جدی در حال نسل کشی است و حتی اجازه نمی دهد کمک رسانی شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در غزه با نقض فاحش حقوق بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی مواجه هستیم که بسیاری از دولت ها نسبت به آن سکوت کرده اند اما همه موارد نقض حقوق بشردوستانه را برشمرده ایم تا قانونی شود. می توان بر اساس آن اقدام کرد.»

وی پیشنهاد کرد: مراکز درمانی در مرز سوریه و لبنان زیر نظر کمیته بین المللی خدمات بشردوستانه ایجاد شود. اگر این کار انجام نشود تاریخ در مورد ما بد قضاوت خواهد کرد. ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و به حرفه خود احترام بگذاریم. این همان چیزی است که ما از کمیته بین المللی صلیب سرخ انتظار داریم.

کولیوند با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان، ادامه داد: همه تجهیزات آماده پذیرش بیماران بود اما رژیم صهیونیستی بیمارستان ما را با 10 موشک با خاک یکسان کرد، آیا کمیته نباید تکذیب کند. حقوق جمعیت هلال احمر ایران؟ دفاع کنم؟ ما انتظار حمایت شما را داریم تا بتوانیم وظایف بشردوستانه خود را به درستی انجام دهیم.

پیر مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز با تشکر از اقدامات جمعیت هلال احمر در قبال مهاجران افغانستانی و با اشاره به وضعیت مردم آسیب دیده در لبنان گفت: ما از حوادثی که در آن رخ داده متاثر و ناراحت هستیم. در این منطقه اتفاق افتاده است، بنابراین باید راه حل مناسبی برای حل مشکل پیدا کنیم.» بیایید این مشکل را پیدا کنیم. امیدواریم بتوانیم در این کنفرانس مشکل را حل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا