اخبار سلامت

سوسیس و کالباس باکیفیت در کشور تولید می شود؟

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، نیره زکی پور; کارشناس نظارت بر فرآورده های گوشتی سازمان غذا و دارو از نظارت مستمر و دقیق این سازمان بر فرآورده های گوشتی خبر داد و تصریح کرد: نظارت بر استفاده از مواد اولیه سالم و با کیفیت در تولید سوسیس و کالباس و سایر فرآورده های گوشتی مناسب به شدت توسط این سازمان انجام می شود. سازمان غذا و دارو دارو پیگیری می شود.

وی درباره نحوه نظارت سازمان غذا و دارو بر فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس افزود: با توجه به نظارت مستمر سازمان و استفاده از مواد اولیه سالم و مرغوب، سوسیس و کالباس و سایر فرآورده های گوشتی مرغوب. در داخل کشور و از آنجا تولید می شوند، چون تنوع و کیفیت فرآورده های گوشتی تولید داخل بالاست، نیازی به واردات نداریم.

وی درباره حساسیت های نظارتی سازمان غذا و دارو در زمینه فرآورده های گوشتی و فرآورده های گوشتی گفت: اساساً نظارتی که این سازمان بر تمامی فرآورده های غذایی اعم از سوسیس و کالباس اعمال می کند بر اساس ضوابط و مقررات بهداشتی جاری است و توسط معاونت غذا و دارو انجام شد. در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت مقررات با متخلف برخورد و اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد.

کارشناس نظارت بر فرآورده های گوشتی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: هر فرآورده ای باید تحت نظارت بهداشتی نهادهای نظارتی مانند وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تولید شود اما فرآورده هایی که به صورت غیرقانونی و خارج از نظارت مذکور تولید و به فروش می رسد. تهدیدی برای سلامت مردم خواهد بود. و از نظر این سازمان غیرقانونی محسوب می شود.

زکی پور در پایان توصیه کرد مصرف کنندگان در انتخاب محصولات مذکور به پروانه ساخت معتبر سازمان غذا و دارو توجه کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا