سلامت خانواده

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا / پیامدهای ایده های مردم “ضد واکسن”

به گزارش خبرآنلاین، دکتر مینو محرز در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه می توان از برخی بیماری های عفونی پیشگیری کرد، گفت: با واکسیناسیون می توان از برخی بیماری های عفونی پیشگیری کرد. زمانی که واکسن برای یک بیماری در دسترس است، باید تزریق شود، به خصوص برای گروه های پرخطر.

وی با بیان اینکه در آستانه فصل سرد سال هستیم، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها میزان تجمعات افزایش می یابد و احتمال انتقال بیماری در فصل سرد سال نیز افزایش می یابد. این دوره بهترین زمان برای تزریق واکسن است.

این متخصص بیماری های عفونی درباره گروه های پرخطر تزریق واکسن توضیح داد: همه افراد می توانند تزریق واکسن را مصرف کنند. اما برخی از گروه های پرخطر مانند بیماران قلبی عروقی، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای، بیماران کلیوی، افراد دیابتی، بیماران شیمی درمانی، افراد مسن و زنان باردار باید واکسینه شوند.

محرز درباره افرادی که به واکسن آنفولانزا حساس هستند نیز گفت: واکسن آنفولانزا معمولاً از تخم مرغ تهیه می شود بنابراین افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند به واکسن آنفولانزا نیز حساسیت خواهند داشت. پس از شش ماهگی می توان واکسن آنفولانزا را تزریق کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی همچنین درباره تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا که به پزشک مراجعه می‌کنند، گفت: تعداد محدودی به دلیل آنفولانزا به پزشک مراجعه می‌کنند و برخی نیز به کووید مبتلا هستند. به دلیل مسافرت ها و تجمعات اخیر، برخی افراد به آنفولانزا مبتلا شده اند. ممکن است شخصی به کشوری سفر کرده باشد که در آن زمستان است. احتمال اپیدمی آنفولانزا با سرد شدن هوا وجود دارد. باز هم تاکید می کنم که آخر شهریور بهترین زمان برای تزریق واکسن است تا فرد تا پایان زمستان و اوایل بهار در مقابل آنفولانزا مصون بماند.

محرز در بخشی دیگر از سخنان خود به اظهارات ضد واکسن اشاره کرد و با بیان اینکه جمعیت «ضد واکسن» در حال افزایش است، گفت: این در حالی است که بر اساس علم پزشکی و قوانین موجود واکسیناسیون توصیه می شود. وقتی می توان با تزریق واکسن از بیماری پیشگیری کرد، تزریق واکسن به یک ضرورت تبدیل می شود. بنابراین وقتی تزریق واکسن می تواند از یک بیماری کشنده جلوگیری کند، چرا باید از آن خودداری کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که متاسفانه تعداد افراد ضد واکسن رو به افزایش است و این تصور می تواند به فرد، خانواده و جامعه آسیب برساند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا