بهداشت و درمان

رگ یاب سه بعدی ساخته شد

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، اگر تا به حال پزشک یا پرستاری برای وارد کردن سوزن در رگ های شما با مشکل مواجه شده باشد، از این ابزار جدید شرکت ادیسون فناوری استقبال خواهید کرد.

این ورید یاب سه بعدی با شفاف سازی موثر پوست باعث می شود که سوزن ها با دقت بیشتری وارد شوند و در نتیجه درد کمتری ایجاد کنند.

خونگیری اغلب یکی از اولین آزمایشاتی است که پزشک هنگام تلاش برای ارزیابی سلامت بیمار دستور می دهد و برای بیماران بستری در بیمارستان، رایج ترین دستگاه پزشکی تهاجمی در مراقبت های بهداشتی می تواند دردسرساز باشد.

هر دوی این روش ها متکی به پرسنل پزشکی هستند که بتوانند یک سوزن را در رگ بیمار وارد کنند. در حالی که این یک روش نسبتا ساده برای کسانی است که رگ‌هایشان کاملاً برجسته و قابل مشاهده است، اما وقتی رگ‌ها به سختی پیدا می‌شوند، اوضاع کمی پیچیده می‌شود.

علاوه بر این، قرار دادن سوزن در رگ های نوزادان بسیار دشوار است، زیرا لایه ضخیم چربی است که رگ ها را از دید پنهان می کند.

اینجاست که آشکارساز رگ آدیسون وارد عمل می شود.

این دستگاه قابل حمل که توسط یک شرکت فناوری پزشکی تایوانی اختراع شده است، از یک فناوری نوری اختصاصی استفاده می کند تا به طور موثر زیر پوست دست را ببیند و سیاهرگ ها و شریان های زیرین را به صورت سه بعدی نشان دهد.

این اختراع به متخصصان پزشکی اجازه می دهد تا دقیقاً رگ خونی مورد نیاز خود را برای تزریق دارو یا خون گیری پیدا کنند.

این دستگاه مجهز به صفحه نمایشی با قابلیت تغییر زاویه برای نشان دادن رگ ها می باشد تا چند نفر همزمان بتوانند آن را مشاهده کنند.

همچنین با تصویر زنده ای که این دستگاه نمایش می دهد، یک متخصص پزشکی می تواند روند ورود سوزن به ورید را به صورت زنده مشاهده کند تا مطمئن شود که سوزن دقیقا وارد رگ شده است.

صفحه نمایش این دستگاه در شرایط لازم قابل چرخش است تا در هر شرایطی کارآمد باشد.

ثابت شده است که این رگ یاب حتی در نوزادان 6 ماهه نیز موثر است و آزمایشات نشان داده است که میزان موفقیت را با یک بار تلاش تا 30 درصد بهبود می بخشد.

همچنین می تواند با هر رنگ پوستی و همچنین با پوستی که سوخته است کار کند.

سال گذشته، ادیسون برنده جایزه طراحی RedDot، یکی از بزرگترین مسابقات طراحی محصول در جهان شد. این دستگاه در حال حاضر در کنفرانس InnoTech در تایوان این هفته به نمایش گذاشته شده است، جایی که کارشناسان آن را امتحان کردند و کاملاً تحت تأثیر کیفیت و وضوح دستگاه قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا