اخبار سلامت

رایزنی ها برای بهبود تأمین دارو/وعده تسهیلات به تولیدکنندگان

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی امروز در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته در سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص آخرین وضعیت عرضه دارو در سازمان غذا و دارو اظهار داشت: وی گفت: تولید دارو در حد ظرفیت شرکت هاست که تولیدکننده دارند و میزان تقاضایی که وجود دارد انجام می شود. در ابتدای سال شاهد کاهش 17 درصدی تولید دارو بودیم که دو دلیل داشت، یک دلیل تغییر نرخ ارز برای تولید دارو از 4200 تومان به 28500 تومان و منطقی شدن مصرف دارو، دلیل دیگر. مشکل نقدینگی بود

وی افزود: تولیدکنندگان برای تولید دارو نیاز به نقدینگی دارند تا بتوانند ارز مورد نیاز تولید دارو را خریداری کنند. در هفته های گذشته با تلاش دولت و در جریان برگزاری جلساتی در خصوص موضوع ویژه دارو از سوی رئیس جمهور، راهکارهایی به رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد و یکی از راهکارهای ارائه شده در این جلسه این بود. برای انتقال وجوه دارویی از ردیف هدف به بودجه عمومی. یا اعتبارات شرکت های عرضه کننده دارو مستقیما پرداخت شود تا تراز مثبت شود که امیدواریم با آن موافقت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: اگر مشکل نقدینگی شرکت های تولیدی برای خرید ارز حل شود، مشکلات مربوط به تامین دارو نیز حل می شود و امیدواریم بانک های عامل نیز تسهیلاتی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دهند. شرکت‌ها، اما اسناد زیادی از این شرکت‌ها می‌خواهند که باعث شده بانک‌های عامل پاسخگوی نیازها باشند. شرکت ها این تسهیلات را پرداخت نمی کنند.

محمدی تصریح کرد: قرار بود 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت ها پرداخت شود که بخش زیادی از آن پرداخت نشده است و امیدواریم بانک مرکزی برای رفع نگرانی تولیدکنندگان اقدام کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا