سلامت خانواده

راه اندازی مرکز حمایتی و تسکینی سرپایی سرطان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ارتباطات و جلب مشارکت های مردمی ماکساموسسه خیریه مبارزه با سرطان ایرانماکسا) در اهواز موفق به دریافت اولین مجوز عمل مرکز حمایتی و تسکینی سرطان سرپایی در ایران شده است.

با توجه به قدرت خدایا شکری نژاد مدیر ماکسی اهواز نیز مانند سایر مراکز کلینیک، ساختارهای کلینیک مصوب و قانونی در این مرکز دیده شده است و کلیه خدمات بالینی پزشکی و پرستاری برای بیماران سرطانی از قبیل بستری موقت، ویزیت عمومی و تخصصی، تزریقات، مشاوره تخصصی، لنفوتراپی و فیزیوتراپی با رویکرد مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان ارائه می شود.

وی افزود: ماکسا تنها موسسه ای در کشور است که توانسته مجوز فعالیت مرکز پشتیبانی و مراقبت های تسکینی سرپایی سرطان را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کند.

مدیر ماکسی در اهواز مراقبت در منزل مهمترین خدمت است ماکسا فهرست شده و افزود: کلیه خدمات حمایتی و تسکینی چه در کلینیک سرپایی زیر نظر متخصصین تسکینی و حمایتی و چه در بالین بیمار در منزل به صورت خانه دار ارائه شده است.

وی بر توسعه خدمات حمایتی و تسکینی در کشور و بهبود خدمات تاکید کرد خانه دار وی به مراکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان افزود: راه اندازی این کلینیک تخصصی خدمات و مراقبت های ویژه تری را بدون مشکل قانونی به بیماران سرطانی ارائه می کند و رضایت بیشتر بیماران و خانواده هایشان را به همراه دارد.

شکری نژاد با تاکید بر رایگان بودن این سرویس ماکسا وی بیان کرد: در مرکز سرپایی طبق برنامه زمان بندی، متخصصان درد، داخلی، تغذیه، بیهوشی، گوارش و فیزیوتراپی خدمات رایگان به بیماران ارائه می کنند.

توسعه مراقبت های حمایتی و تسکینی و راه اندازی میز خدمات ماکسا در بیمارستان های دولتی اهواز از دیگر فعالیت های این سازمان مردم نهاد که شکری درباره آن گفت: سه مرکز تخصصی و فوق تخصصی در اهواز در بیمارستان های بقایی 2 و شفا و مرکز است. سرطان امید خوزستان راه اندازی شده و در حال مذاکره در بیمارستان های گلستان، آریا و اروند هستیم.

گفت: با راه اندازی میز خدمت ماکسا در این بیمارستان ها بیمارانی که در ابتدای خط درمان هستند توسط پزشکان و پرستاران ماکسا یا کارگران این بیمارستان ها برای دریافت خدمات حمایتی و تسکینی شناسایی و معرفی شوند.

شعبه جدید ماکسا با حمایت خیرین استان و خیریه چهارده معصوم در اهواز راه اندازی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا