بهداشت و درمان

دوچرخه سواری می تواند به پیشگیری از آرتروز زانو کمک کند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محققان دریافتند دوچرخه سواران در مقایسه با افرادی که هرگز دوچرخه سواری نکرده اند، 17 درصد کمتر در معرض زانو درد و 21 درصد کمتر در معرض علائم آرتروز زانو هستند.

نتایج همچنین نشان می دهد افرادی که تمام عمر خود را دوچرخه سواری کرده اند نسبت به افرادی که فقط یک بار دوچرخه سواری کرده اند کمتر به آرتریت زانو مبتلا می شوند.

دکتر گریس لو، MD، محقق ارشد و دانشیار پزشکی در آلرژی گفت: “هر افزایش در تعداد جلسات دوچرخه سواری با کاهش احتمال گزارش درد زانو و تشخیص آرتریت زانو با علائم و اشعه ایکس مرتبط است.” و ایمونولوژی در هیوستون.

پزشکان اغلب فعالیت بدنی منظم را برای پیشگیری از آرتروز زانو تشویق می کنند، اما برخی از ورزش ها موثرتر از سایرین هستند.

برای این مطالعه، محققان داده های بیش از 2600 فرد 45 تا 79 ساله را که در مطالعه آرتریت زانو شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. حدود نیمی از مردم گفتند که سابقه دوچرخه سواری منظم دارند.

از شرکت کنندگان در مورد فعالیت های دوچرخه سواری خود در چهار دوره سنی مختلف – 12 تا 18، 19 تا 34، 35 تا 49 و 50 سال یا بیشتر سؤال شد. این فعالیت ها می تواند شامل دوچرخه سواری در فضای باز یا دوچرخه سواری در یک چرخه ثابت داخل خانه باشد.

نکته مهم این مطالعه مشاهده ای این است که اگر افراد نگران زانو درد و آرتروز زانو در آینده باشند، دوچرخه سواری ممکن است به عنوان راهی برای پیشگیری از آن عمل کند و هر چه بیشتر در طول زندگی خود این کار را انجام دهند، احتمال سلامت زانوهایشان بهتر خواهد بود. بودن. افزایش دادن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا