سلامت خانواده

دومین جوایز موسسه خیریه کنترل سرطان ایران اهدا شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ارتباطات و جلب مشارکت های مردمی موسسه خیریه مبارزه با سرطان ایران (مکسا)، علی محرابی بهار، دبیر گروه مسئولیت اجتماعی کنگره سرطان ژنومیک معیارهای انتخاب این موسسات خیریه ارتقای سطح سواد جامعه در زمینه سرطان، ترویج سبک زندگی سالم، ترویج فرهنگ خودمراقبتی، ترویج پیشگیری، غربالگری و تشخیص به موقع و درمان بهینه در زمینه سرطان، تولید دانش است. و خرد با هدف سبک زندگی سالم و جلب مشارکت های اجتماعی. وی در زمینه سرطان و مشارکت در تحقیقات در زمینه کنترل سرطان خبر داد.

جایزه مسئولیت اجتماعی کنگره بین المللی ژنومیک «ماکسا» نام دارد که امسال در مراسم اختتامیه کنگره به دو موسسه خیریه پیشگام برای ارائه خدمات پیشگیری و درمان با استفاده از روش های نوین مسئولیت اجتماعی اعطا شد.

موسسه خیریه بهنام دشپور بدون تبعیض به بیماران سرطانی خدمات حمایتی ارائه می کند. این موسسه همچنین با کمک به تجهیز و توسعه مراکز استاندارد تشخیص و درمان زودهنگام سرطان همراه با اطلاع رسانی عمومی در جهت ارتقای سلامت افراد و جامعه فعالیت می کند.

سازمان غیردولتی تشخیص و کنترل سرطان یا خیریه شمس هم که برخاسته از قلب انستیتو سرطان ایران است نیز بر اساس آخرین یافته‌های علمی در راستای کنترل سرطان تلاش می‌کند و پیشگیری، درمان، تشخیص زودهنگام و مراقبت‌های تسکینی را به‌عنوان روش‌هایی معرفی می‌کند. هسته اصلی فعالیت های آن تلاش موسسه شمس بر این است که بیماران سرطانی از دسترسی به درمان و داروی مناسب محروم نشوند و خانواده بیماران احساس تنهایی نکنند.

بر اساس این گزارش، سال گذشته اولین جایزه ماکسا به دکتر محمدرضا مسجدی، چهره ماندگاری که نقش مهم و موثری در عرصه مسئولیت اجتماعی ملی و بین المللی در حوزه های غربالگری، پیشگیری از سرطان و حمایت ایفا می کند، اهدا شد. و مراقبت تسکینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا