سلامت خانواده

دلبستگی دفاعی باید در همه زمینه ها به ویژه سلامت مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، نادر توکلی در همایش ملی امنیت غذایی با رویکرد پدافند غیرعامل اظهار کرد: وجود شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در کشور بیانگر این است که امنیت غذایی از اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل است که دلیل آن جلوگیری از خطرات این رشته است.

وی با بیان اینکه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی کشور یک کار بین بخشی است، تصریح کرد: این شورا با کار گروهی، برگزاری همایش ها و سمینارها در حوزه مواد غذایی با دفاع غیرعاملی می تواند از خطرات و تهدیدات در حوزه مواد غذایی جلوگیری کند. رویکرد در دانشگاه ها می تواند اولین باشد که باعث افزایش آگاهی کارشناسان و متخصصان در حوزه غذا می شود و ثانیا باعث همکاری بین بخشی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه پدافند غیرعامل نیز یک موضوع بین بخشی است، گفت: هر اقدامی که در حوزه های مختلف از جمله زیرساخت ها، توسعه، منابع انسانی و فرآیندها انجام شود باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد، منظور از پیوست پدافند غیرعامل این است. ملاحظات و نکات سند پدافند غیرعامل در هر اقدام و اقدامی باید مورد توجه قرار گیرد، پیوست دفاعی در همه زمینه ها به ویژه حوزه بهداشت و درمان در کانون توجه قرار گیرد.

توکلی با بیان اینکه این نهادها باید نسبت به وظایف خود آگاه باشند، خاطرنشان کرد: همه نهادها و نهادها باید نسبت به وظایف خود در حوزه ایمنی مواد غذایی آگاه باشند. رویکرد دفاعی مورد توجه قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا