سلامت خانواده

درمان ترکیبی عمر بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته کلیه را دو چندان می کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، محققان مرکز جامع سرطان قطعنامه پارک در بوفالو، نیویورک، یک رژیم درمانی جدید متشکل از ترکیبی از پازوپانیب (Votrient) و بواسیزوماب (Avastin) ایجاد کرد.

پازوپانیب این یک دسته از داروهای سرطان است که به عنوان مهارکننده شناخته می شوند تیروزین کیناز (TKIs) شناخته شده اند. این داروها با مسدود کردن سیگنال دهی فاکتور رشد عمل می کنند اندوتلیال کار (VEGF) – مکانیسم کلیدی که سلول های سرطانی برای رشد به آن نیاز دارند.

در آزمایشات قبلی که منجر به تایید شد پازوپانیب این دارو که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده است، به میانگین بقا (بدون پیشرفت سرطان) کمی بیش از 11 ماه در میان افراد مبتلا به تومورهای کلیه منجر شد.

کارآزمایی جدید که شامل 51 بیمار بود، نشان داد که ترکیبی از درمان است پازوپانیب با بواسیزوماب این بقای بدون پیشرفت را دوبرابر کرد و به طور متوسط ​​به بیش از 23 ماه رساند.

بیماران پازوپانیب و بواسیزوماب در سیکل های درمانی 10 هفته ای دریافت شد.

ابتدا طی روزهای 1 تا 28 تحت درمان قرار می گیرند پازوپانیب قرار گرفتند

تیمی به رهبری Dr.سابی جورج توضیح داد: پازوپانیب این دارو با خاموش کردن VEGF کار می‌کند، اما هر افزایشی در VEGF می‌تواند منجر به مقاومت سلول‌های سرطانی در برابر دارو شود.»

سپس بیماران بواسیزوماب در اواسط یک چرخه 10 هفته ای (روزهای 36 تا 50) دریافت می شود زیرا این دارو VEGF را خنثی می کند – یک قدرت بالقوه مبارزه با سرطان پازوپانیب افزایش می یابد

به نظر می رسد این استراتژی موثر بوده و طول عمر بیمارانی را که آن را دریافت کرده اند افزایش داده است هستند بسیار افزایش یافته است.

برخی از بیماران مبتلا به سرطان کلیه پیشرفته کاندیدای خوبی برای داروهای قوی تر هستند ایمونوتراپی سرطان بودند، اما تیم جورج به این موضوع اشاره کردند پازوپانیب / بواسیزوماب ممکن است برای برخی گزینه مطمئن تری باشد.

محققان خاطرنشان کردند که درمان دارویی ترکیبی، ایمنی بالاتری نسبت به ترکیبات دارد ایمونوتراپی داشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا