اخبار سلامت

خطر مرگ در پی مصرف خودسرانه مسکن ها و “ترامادول”

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، زهرا جهانگرد; رئیس دفتر نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو مسمومیت های دارویی را یکی از مهم ترین دلایل مراجعه به بیمارستان ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد دچار مشکلات تنفسی و یا حتی به دلیل استفاده نادرست یا خودسرانه از مسکن ها و مواد مخدر هستند. مانند ترامادول و متادون. آنها می میرند

وی نسبت به عوارض مسمومیت هشدار داد و افزود: هرگونه مسمومیت با دارو، مواد شیمیایی یا گازهای سمی می تواند عواقب خطرناکی برای افراد به همراه داشته باشد. در صورت بروز مسمومیت، اقدام سریع و مراجعه به مراکز درمانی ضروری است.

رئیس دفتر پایش و نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: مسمومیت در سالمندان نیز خطرات جدی دارد. بنابراین لازم است بر مصرف دارو توسط سالمندان نظارت شود تا از اشتباهات دارویی و استفاده نادرست جلوگیری شود.

وی در ادامه بیان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه مسمومیت و یا نیاز به مشاوره فوری با شماره تلفن 190 تماس بگیرند. کارشناسان این مرکز که از بین داروسازان و پزشکان متخصص انتخاب شده اند آماده ارائه مشاوره های لازم می باشند.

جهانگرد تاکید کرد: مراجعه فوری به پزشک و پرهیز از اقدامات خودسرانه مانند اجبار مسموم به استفراغ از جمله توصیه های مهمی است که می تواند از تشدید آسیب جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا