سلامت خانواده

خطرات اختلالات تیروئید در بارداری – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سربازی با اشاره به هفته جهانی تیروئید گفت: هفته جهانی تیروئید با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری های تیروئید، عوارض و راه های پیشگیری و درمان آنها نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تیروئید بزرگترین غده درون ریز بدن است، هورمون های تیروئید را برای عملکرد صحیح و دقیق کل بدن ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه اختلال در عملکرد غده تیروئید یا ترشح هورمون های آن می تواند باعث اختلال در عملکرد غده تیروئید شود. بدن

به گفته سربری، اگرچه اختلالات تیروئید در زنان بیشتر از مردان است، اما این اختلالات در هر دو جنس و در تمام سنین شایع است.

سرابری خاطرنشان کرد: عوامل زیادی در بروز اختلالات تیروئید، کمبود ید در غذای روزانه، دیابت، مصرف مداوم برخی داروها و استعمال دخانیات (سیگار، قلیان و…) در بروز اختلالات تیروئید موثر است.

وی اضافه کرد: مصرف نمک های تصفیه نشده و بدون ید اثرات نامطلوبی بر عملکرد تیروئید خواهد داشت.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری معاونت بهداشت بر لزوم درمان اختلالات تیروئید در زنان باردار تاکید کرد و گفت: بی توجهی به درمان مشکلات تیروئید در زنان باردار ممکن است عوارض جدی در مادر و جنین به دنبال داشته باشد.

سربری سرطان تیروئید را یکی از بیماری های غده تیروئید دانست و خاطرنشان کرد: اکثر سرطان های تیروئید در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند.

وی تاکید کرد: اکثر ندول های تیروئید غیر سرطانی هستند اما پیگیری همه آنها ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا