سلامت خانواده

حضور متخصصان ایرانی برای ارائه خدمات درمان ناباروری در کربلا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، مرکز درمان ناباروری دانشگاهی ابن سینا جهاد با راه اندازی بخش فوق تخصصی درمان ناباروری در بیمارستان زین. العابدین شهر کربلا گام مهمی در توسعه فعالیت های بین المللی خود برداشت.

این مرکز به عنوان بخشی از فعالیت های بین المللی مرکز تحقیقات ابن سینا و مرکز درمان ناباروری طراحی و راه اندازی شده است.

علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: پس از 5 سال بخش درمان ناباروری بیمارستان زین العابدین شهر کربلا با همکاری و تلاش پژوهشکده و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط های مکرر راه اندازی شد.

وی افزود: این بیمارستان وابسته به عتبا حسینی در عراق است و تاکنون به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب و عدم استقرار نیروهای متخصص، این بخش به بهره برداری نرسیده بود. اما با تلاش همکاران ما در مرکز درمان ناباروری ابن سینا این امر به واقعیت پیوست و امروز حدود 9 ماه است که خدمات درمان ناباروری به مراجعین و بیماران این بیمارستان در کربلا ارائه می شود.

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرزند پسر سینا خاطرنشان کرد: همکاران متخصص ناباروری ما در تمامی تخصص های مورد نیاز برای درمان ناباروری بر اساس اعلام آمادگی که از قبل به بیمارستان زین اعزام شده بودند. العابدین ما در کربلا بوده ایم، در این مرکز حضور دارند تا هر کدام از خدماتی که در این مرکز قابل ارائه است، در محل انجام شود. در صورت نیاز به خدمات تخصصی بیشتر و بیشتر، بیماران به مرکز درمان ناباروری ابن سینا در تهران ارجاع داده می شوند.

وی در ادامه به زیرساخت هایی که بین این دو مجتمع درمانی ایجاد شده اشاره کرد و افزود: برخی از خدمات مورد نیاز به صورت آنلاین و تله ای است. دارو از تهران به بیماران در بیمارستان کربلا ارائه می شود. این خدمات توسط متخصصان و پزشکان ایرانی ارائه می شود و برخی از بیمارانی که نیاز به ویزیت یا جراحی دارند در بیمارستان زین ارائه می شود. العابدین توسط کارشناسان ابن سینا خدمت رسانی می شود. در صورت عدم ارائه خدمات به بیماران برای درمان تکمیلی به تهران معرفی می شوند.

صادقی تبار کیفیت خوب خدمات مرکز درمان ناباروری ابن سینا را مفید و موثر دانست و گفت: با توجه به کیفیت خوب خدمات ارائه شده در بیمارستان زین. العابدین ارائه کربلا توسط متخصصین مرکز ابن سینا و بارداری های موفقی که برای مراجعین این بیمارستان، بیمارستان زین رخ داده است. العابدین علاقه مند به گسترش همکاری همه جانبه با مرکز درمانی ابن سینا شده است. همچنین سایر بیمارستان های منطقه که در شهرهای کربلا و نجف هستند فعالیت های ما را رصد کرده و علاقمند به همکاری با متخصصان و پزشکان هستند. حازق ایرانیان به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط های مکرر ابن سینا تبدیل شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا