سلامت خانواده

حذف قند از رژیم غذایی چه فوایدی دارد؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حذف قند از رژیم غذایی یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید برای بهبود سلامت خود بگیرید، نه تنها به کاهش وزن و کنترل سطح قند خون کمک می کند، بلکه خطر ابتلا به این بیماری را نیز کاهش می دهد. طیف گسترده ای از بیماری ها در ادامه به سایر فواید حذف قند از رژیم غذایی می پردازیم:

کاهش وزن

حذف قند از رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن شما به روشی پایدار کمک کند، برای این منظور لازم است مصرف غذاهایی مانند کلوچه، نان و ماکارونی را محدود کنید. نتایج مطالعات نشان می دهد که غذاهای پر قند می توانند به رسوبات چربی احشایی در اطراف معده و قلب اضافه کرده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را افزایش دهند.

جلوگیری از پیری پوست

قطع کردن قند ممکن است فواید غیرمنتظره ای برای ظاهر پوست داشته باشد، تحقیقات نشان می دهد که کاهش مصرف قند با جوان تر شدن پوست مرتبط است و پیری پوست را به تاخیر می اندازد.

سطح انرژی را افزایش دهید

یکی از اولین تغییراتی که بعد از قطع قند متوجه خواهید شد افزایش سطح انرژی است. وقتی مصرف قند خود را به حداقل برسانید، سطح انرژی ثابت تری در طول روز خواهید داشت و احساس خواب آلودگی کمتری خواهید داشت.

کاهش خطر ابتلا به کبد چرب

حذف قند از رژیم غذایی می تواند سلامت کبد را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش دهد که در این صورت عملکرد کبد نیز بهبود می یابد.

احساس گرسنگی کمتر

قند تصفیه شده به سرعت در بدن تجزیه می شود و قند خون را افزایش می دهد، مصرف غذاهای غنی از قند باعث می شود همیشه احساس گرسنگی کنید زیرا به سرعت هضم می شود، بنابراین حذف قند منجر به کاهش کالری دریافتی می شود.

خطر حمله قلبی را کاهش دهید

خوردن قند کمتر خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد که با افزایش خطر فشار خون یا کلسترول بالا همراه است که می تواند خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا