اخبار سلامت

جهان باید ویروس های فرهنگی را مهار کند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، جمیله علم الهادی; استاد دانشگاه شهید بهشتی در افتتاحیه اولین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت در سالن اجلاس سران اظهار داشت: سلامت بر پایه خانواده است زیرا خانواده اساس سلامت فرد و جامعه محسوب می شود.

وی افزود: سلامت خانواده دو بعد دارد یکی اینکه به ارائه خدمات به خانواده توجه دارد و دیگری اینکه توسعه الگوی خانواده را در جامعه دنبال می کند. بدیهی است که این الگو بر خلاف فردگرایی، کثرت گرایی و استثمار زن و انسان در فرهنگ حاکم بر دنیای امروز است.

علم الهادی با بیان اینکه در این الگو، عقل ناظر به عقلی فعال و مداخله گر برای مقابله با آسیب های فرهنگی تبدیل می شود، گفت: با توسعه سلامت خانواده باید فرهنگ های اصیل و تاریخی را برای مقابله با این سلطه نابجا فراخواند.

وی تاکید کرد: از پزشکان و علمای فرهیخته حاضر در این همایش می خواهم به وضعیت آینده جهان و انسان توجه ویژه ای داشته باشند تا ما را از سلطه فرهنگی غرب که زنان و دختران در معرض آن قرار دارند نجات دهند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت خوبی داشته است، بر پیشرفت بیشتر سلامت فرهنگی تاکید کرد و گفت: علم پزشکی علم پیشرو است و دانشگاه های علوم پزشکی ایران دانشگاه های پیشرو هستند. و نه تنها باید به دنبال مسائل مرتبط با سلامت و تحقیقات علمی باشند، بلکه می توانند به حل مشکلات در زمینه های اجتماعی و فرهنگی کمک کنند.

علم الهادی افزود: آلودگی های محیطی مانند آلودگی آب، خاک و هوا نتیجه آلودگی فرهنگی است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: این همایش از نکته مهمی که سلامت، امنیت و آرامش در خانواده است آغاز شد زیرا بر اساس آموزه های قرآنی زن وسیله آرامش و مرد وسیله استواری خانواده است. .

وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای سیاست های توجه به جوانان جمعیت و خانواده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: خانواده به معنای ایثار، عشق، تعهد و توجه به ارزش های اخلاقی و تحقق است. همه اینها بدون حضور زنان تحصیل کرده و مسئولیت پذیر امکان پذیر نیست.»

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا