سلامت خانواده

ثبت 13 هزار تخلف در قاچاق تجهیزات و مواد مخدر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رشیدی با عنوان این مطلب که سامانه های هوشمند و همکاری با بسترهای آنلاین در اولویت اقدامات این اداره کل است، گفت: نظارت بر عرضه کالاهای سلامت محور در فضای مجازی و بسترهای آنلاین. بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: در 6 ماهه اول سال 1403 بیش از 13 هزار تخلف در حوزه تجهیزات و مواد مخدر غیرمجاز شناسایی و ثبت شد.

رشیدی ادامه داد: برخی از بسترهای آنلاین تخلفات متعددی داشته اند که سازمان غذا و دارو به این پلتفرم ها هشدار داده است که در صورت رفع نشدن تخلفات، دسترسی آنها محدود یا مسدود می شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی بر استفاده از سامانه های ردیابی تاکید کرد و گفت: این سامانه ها در شناسایی کالاهای مجاز و جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق نقش اساسی دارند. هدف ما این است که مردم از اصالت تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی اطمینان حاصل کنند و از خرید کالاهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

رشیدی همچنین به اجرای ضمانت های قانونی اشاره و بیان کرد: برای مقابله با قاچاق قوانین محکمی وجود دارد که در صورت تخلف شامل جریمه، تعلیق پروانه و حتی تعطیلی واحدهای تجاری می شود.

وی تاکید کرد: هماهنگی بین نهادهای دولتی و قضایی از دیگر راهکارهای مهم سازمان در این زمینه است.

رشیدی بر اهمیت اطلاع رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: خریداران تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی را تنها از مراکز معتبر خریداری کرده و از اصالت کالا از طریق سامانه های رسمی اطمینان حاصل کنند. این امر نقش بسزایی در حفظ سلامت عمومی جامعه دارد.

با ایجاد و توسعه سامانه انبار مجازی می توان کلیه تجهیزات و ملزومات پزشکی را از ابتدا تا انتهای زنجیره تامین و توزیع به صورت شفاف رصد کرد. در این سامانه اسناد خرید و فروش شرکت ها و موجودی آنها با قابلیت تایید و رد آن در دسترس گیرندگان کالا خواهد بود.

این زنجیره نظارت و نظارت هوشمند سیستم را تا سطح ساخت محصول و با اتصال به سیستم های قیمت گذاری فراهم می کند. همچنین با دسترسی این سامانه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی و با تفویض اختیار کامل نظارتی به آن‌ها، هرگونه خروج محصول از زنجیره، وضعیت انبار شرکت‌ها و فروشگاه‌های گران‌قیمت قابل رصد است. آمار و این یک برخورد خواهد بود.

تاکید می شود کلیه تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین شرکت های تامین و پخش با اصالت و اصالت تایید در سایت www.imed.ir برای عموم و ز ذینفعان در دسترس هستند و کلیه کالاهای ارائه شده با ارز ترجیحی دارای قیمت گذاری در این سایت هستند. از طرفی تمامی تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای این شناسه هستند که برای اطمینان از اصالت آن باید توسط مصرف کننده استعلام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا