سلامت خانواده

تکلیف قانونی شورای عالی بیمه سلامت در تعیین تعرفه/ دو مولفه اساسی در تعیین تعرفه های بخش خصوصی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رضا لاری پور معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفتگو وی با خبرنگار مهر، ابتدا به مواد قانونی مربوط به تعیین تعرفه خدمات سلامت اشاره کرد و گفت: بر اساس بند الف ماده 9 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، شورای عالی بیمه سلامت مکلف است هر ساله قبل از تصویب بودجه سال آینده در هیات وزیران با توجه به “بررسی کنید «ارزش نسبی» و «تعیین تعرفه خدمات سلامت» برای کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی و تشخیصی کشور (اعم از دولتی، غیردولتی و خصوصی) با رعایت الزامات.

وی در تشریح این الزامات افزود: رعایت اصل تعادل منابع و هزینه ها، تعیین قیمت واقعی به منظور تقویت رفتارهای بهداشتی و درمانی مناسب و مبانی محاسباتی واحد و یکسان با «حق فنی عینی یکسان» برای عموم مردم. و بخشهای غیردولتی در شرایط رقابتی و بر اساس بند 8 ماده 1 و مواد 8 و 9 قانون بیمه سلامت همگانی کشور مصوب 8/3/1373 پس از تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور قبل از پایان هر سال برای سال سپس برای تایید هیئت مدیره وزرا ارائه کنند.

لاری پور ادامه داد: طبق بند 8 ماده 1 قانون بیمه همگانی خدمات پزشکی، «قیمت واقعی خدمات» به معنای «قیمت» است. به پایان رسید خدمات» علاوه بر «سود سرمایه (دارایی های ثابت)» که در بخش عمومی، عایدی سرمایه و استهلاک منظور نخواهد شد. از سوی دیگر، طبق ماده 8 این قانون، «تعرفه سلام خدمات تشخیصی و درمانی” بر اساس “قیمت سلام «نرخ واقعی» و «نرخ سرمایه ای حق بیمه سلامت» مصوب با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت با تصویب شورای عالی بیمه سلامت. هیئت مدیره وزرا خواهند آمد.

وی افزود: همچنین بر اساس ماده 9 این قانون، «حق بیمه سلامت سرانه» برای گروه های تحت پوشش بیمه سلامت و «میزان فرانشیز قابل پرداخت بیمه شده» با در نظر گرفتن «سطح درآمدی گروه های بیمه ای» تعیین شده است. ” بودنو «وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور» به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان و تصویب شورای عالی بیمه سلامت. هیئت مدیره وزرا خواهند آمد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: بنابراین «تعرفه سلام خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی، بر اساس دو جزء اساسی و بر اساس اصل تعادل منابع و هزینه ها توسط مراجع ذیصلاح تعیین می شود.

وی در تشریح دو مولفه اساسی برای تعیین تعرفه در بخش خصوصی افزود: قیمت واقعی خدمات (مصرف کنندگان) = قیمت. به پایان رسید خدمات + سود سرمایه (دارایی های ثابت) + استهلاک که با توجه با توجه به اصل مبانی محاسباتی واحد و یکسان قیمت گذاری برای بخش دولتی و غیردولتی در شرایط رقابتی و همچنین بر اساس مفاد ماده 16 قانون مدیریت خدمات کشوری به ویژه تبصره 2 ماده 3 قوه مجریه. مقررات ماده 16 این قانون به منظور تعیین قیمت به پایان رسید خدمات واحدهای اجرایی علاوه بر هزینه های پرسنلی، هزینه های مصرفی و هزینه های نگهداری، هزینه های اموال و سرمایه (مانند ساختمان و تجهیزات) نیز باید محاسبه شود.

لاری پور ادامه داد: طبق نظر قانونگذار با توجه به وحدت ضوابط قوانین مذکور و بند ک ماده 3 قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی تعیین نرخ واقعی تعرفه خدمات سلامت در بخش غیردولتی بر اساس مفاد بند 8 ماده 1 قانون بیمه همگانی خدمات پزشکی بر عهده سازمان نظام پزشکی بوده و این سازمان موظف است در اجرای این تعرفه ها با مراجع ذیصلاح همکاری داشته باشد. به گونه ای که سازمان نظام پزشکی با توجه بر اساس اصل وحدت و یکسانی مبانی محاسباتی برای تعیین قیمت واقعی خدمات در بخش دولتی و غیردولتی، ابتدا با همکاری بخش دولتی، «قیمت» تعیین شود. به پایان رسید خدمات» و سپس با افزودن سود سرمایه و استهلاک به آن، «قیمت واقعی خدمات سلامت در بخش خصوصی» را طبق ماده 8 قانون بیمه خدمات همگانی سلامت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت پیشنهاد می کند. به طوری که این دو نهاد عالی اداری، پیشنهاد مشترک «تعرفه سلام «خدمات تشخیصی و درمانی» برای تعیین به شورای عالی بیمه سلامت و پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور برای تصویب ارائه شود. هیئت مدیره وزرا معرفی شوند.

وی در توضیح مولفه دوم در تعیین تعرفه های بخش خصوصی افزود: نرخ سرانه حق بیمه (منابع) بیمه سلامت = بر اساس سطح درآمد گروه های بیمه بودن + وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور که با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه سلامت ارائه و به تصویب شورای عالی و تصویب رسید. هیئت مدیره وزرا خواهند آمد.

راه وی همچنین به این نکته اشاره کرد و گفت: وزرای بهداشت و رفاه دولت چهاردهم به ترتیب پیش از این سکاندار سازمان نظام پزشکی و معاونت بودند. وزارت رفاه رفاهی بوده است و هر دو موافق هستند اعدام کتاب ارزش نسبی خدمات است.

خطاب کرد قرار دادن رئیس سازمان نظام پزشکی ایران افزود: توجه وی پیشنهاداتی برای شرایط سخت پیش رو و جلوگیری از هرج و مرج در حوزه سلامت و حفظ جایگاه تعالی و خوداتکایی ملی ارائه دهندگان خدمات پزشکی و افزایش انگیزه و اشتیاق برای ورود به عرصه های تخصصی و فوق تخصصی دارد. حوزه سلامت، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی.

لاری پور ضمن تشریح پیشنهادات معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خطاب به رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: اعدام کتاب ارزش نسبی خدمات RBRVS 2018 بدون هیچ تغییری، زیرا؛ یادآور می‌شوید، عدد k تقریبی سال‌هاست در حدود 35 دلار ثابت شده است که در کشور ما نه تنها با این نرخ فاصله قابل توجهی داشته، بلکه در مقاطعی نیز منجمد شده است. بنابراین، افزایش 2 برابری در نرخ k باید در نظر گرفته شود. با این توصیف فاصله تا نرخ تقریبی واقعی حدود 9 برابر است.

وی افزود: حذف کنید هشتگ که نوعی دستکاری در کتاب تلقی می شود و البته تا مدتی از تمامی عناوین و حذف ها در نظر گرفته شده است. راه پله همچنین می تواند در پرداخت ها به هر نحوی توسط وزارت بهداشت اجرا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا