بارداری

تعادل در تغذیه: کلید بارداری سالم و موفق

به گزارش سلامت جو به نقل از ایسنا، تغذیه مناسب و متعادل یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند به بهبود باروری زنان کمک کند. دکتر لادن شیبا متخصص تغذیه در زمینه ناباروری و از اعضای پژوهشکده ابن سینا با اشاره به اهمیت عادات غذایی در افزایش باروری گفت: مصرف مواد غذایی ناسالم نه تنها منجر به افزایش وزن ناخواسته و عدم تعادل هورمونی می شود، اما همچنین می تواند کیفیت تخم مرغ را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اثرات منفی برخی عادات غذایی رایج، تصریح کرد: گرسنگی طولانی مدت، حذف وعده های غذایی به ویژه صبحانه، مصرف زیاد کربوهیدرات های ساده بعد از عصر و مصرف مواد غذایی مملو از قند و چربی های ناسالم از جمله عوامل موثر در این زمینه است. در کاهش باروری هستند.

دکتر وحی همچنین خاطرنشان کرد: مصرف کم سبزیجات و منابع پروتئینی غیر حیوانی مانند حبوبات، استفاده از روغن های جامد و غذاهای سرخ شده، می تواند بر باروری تاثیر منفی بگذارد.

وی همچنین نسبت به باورهای غلط مربوط به تعیین جنسیت از طریق تغذیه هشدار داد و گفت: هیچ مدرک علمی قوی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد و حذف برخی مواد غذایی برای رسیدن به جنسیت مطلوب نه تنها کمکی نمی کند، بلکه ممکن است به سلامت مادر آسیب برساند. تأثیر بگذارد.»

دکتر وحی همچنین مصرف داروهای لاغری را خطرناک دانست و گفت: این داروها ممکن است باعث کاهش مواد مغذی ضروری در بدن شوند در عوض اصلاح الگوی تغذیه ای و رفتاری برای کاهش وزن و بهبود باروری بسیار موثرتر است. “

وی در پایان توصیه کرد: برای داشتن بارداری سالم و موفق، تعادل در مصرف مواد غذایی و پرهیز از رژیم های غذایی مضر در اولویت اصلی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا