سلامت خانواده

تاثیر ورزش بر یادآوری خاطرات / کاهش خطر افسردگی با دویدن و پیاده روی

احمد پدرام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تاثیر ورزش بر سلامت روان و اهمیت آن در زندگی افراد اظهار کرد: افرادی که به طور منظم ورزش می کنند به دلیل احساس رفاهی که از آن می گیرند این کار را انجام می دهند. در طول روز انرژی بیشتری احساس می کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که ورزش می کنند جزء برنامه زندگی آنهاست، بهتر می خوابند و خاطرات را با وضوح و دقت بیشتری به یاد می آورند، افزود: این گونه افراد احساس آرامش و خوش بینی بیشتری نسبت به خود و زندگی دارند.

این روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه ورزش دارویی قدرتمند برای بسیاری از مشکلات روانی رایج است، تصریح کرد: به عنوان مثال روزانه 15 دقیقه دویدن یا یک ساعت پیاده روی می تواند خطر ابتلا به افسردگی شدید را تا 36 درصد کاهش دهد. .

پدرام ادامه داد: ورزش به دلایل مختلف دشمن قدرتمندی برای افسردگی محسوب می شود و تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر تسکین علائم افسردگی، برنامه ورزشی مداوم می تواند از عود بیماری افراد جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه ورزش باعث ایجاد انواع تغییرات در مغز از جمله رشد عصبی، کاهش التهاب و بهبود الگوی فعالیت های جدید می شود، گفت: تاثیرات چندگانه ورزش بر مغز افراد باعث بهبود حس آرامش و رفاه و همچنین بهبود روحیه افراد می شود. مواد شیمیایی قدرتمندی که در ورزش یافت می شوند مغز اندورفین ترشح می کند و روحیه افراد را تقویت می کند.

این روانشناس و مشاور خانواده افزود: ورزش می تواند به عنوان یک عامل منحرف کننده عمل کند و به افراد اجازه دهد ساکت و آرام باشند و از چرخه افکار منفی که باعث افسردگی می شود خارج شوند. همچنین ورزش منظم یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای کاهش علائم کمبود توجه و تمرکز، بهبود انگیزه، حافظه و خلق و خو است.

پدرام افزود: فعالیت بدنی بلافاصله سطح دوپامین را افزایش می دهد. نوروپاتی و سروتونین باعث افزایش مغز می شود و همه این موارد بر تمرکز و توجه افراد تاثیر می گذارد، به همین دلیل ورزش نیز مانند مواد مخدر عمل می کند. ریتالین ADHD و Adderall کار می کنند، روی افراد تاثیر می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا