سلامت خانواده

تاثیر شگفت انگیز نوشیدن 3 فنجان قهوه در روز

یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن چند فنجان قهوه در روز می تواند از بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 محافظت کند.

مهر در گزارشی به نقل از مدیسین نت نوشت: محققان دریافتند نوشیدن سه فنجان قهوه در روز – یا حدود 200 تا 300 میلی گرم کافئین – خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با قلب یا متابولیسم را کاهش می دهد.

دکتر چائوفو که محقق ارشد از کالج پزشکی سوژو در دانشگاه سوژو در چین گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد که ترویج مصرف مقادیر متوسط ​​قهوه یا کافئین به عنوان یک عادت غذایی برای افراد سالم ممکن است فواید گسترده‌ای داشته باشد.

برای این مطالعه، محققان داده های بیش از 500000 فرد 37 تا 73 ساله را که در یک پروژه تحقیقاتی طولانی مدت در بریتانیا شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

از این گروه، آنها بیش از 172000 نفر را شناسایی کردند که مصرف کافئین را گزارش کردند و 188000 نفر دیگر از نوشیدن قهوه یا چای خبر دادند.

محققان میزان مصرف کافئین افراد را با دو یا چند علامت بیماری قلبی متابولیک مقایسه کردند. اصطلاح بیماری متابولیک قلبی به عوامل خطری اشاره دارد که می تواند به سلامت قلب آسیب برساند، مانند دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا و وزن اضافی بدن.

نتایج نشان داد که هر سطحی از مصرف قهوه یا کافئین خطر ابتلا به چندین مشکل سلامت مربوط به قلب یا متابولیسم را کاهش می دهد.

اما آنها دریافتند که بهترین نتایج حاصل از مصرف متوسط ​​قهوه یا کافئین است.

افرادی که سه فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، ۴۸ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا متابولیک بودند.

محققان دریافتند افرادی که 200 تا 300 میلی گرم کافئین در روز دریافت می کنند، در مقایسه با افرادی که کافئین دریافت نمی کنند یا کمتر از 100 میلی گرم کافئین دریافت می کنند، 41 درصد کمتر در معرض خطر قرار دارند.

به گفته محققان، هر گونه خطر کمتر به محافظت از سلامت فرد کمک می کند، زیرا افراد مبتلا به بیماری قلبی یا متابولیک چهار تا هفت برابر بیشتر احتمال دارد به هر دلیلی بمیرند. آنها همچنین خطر ناتوانی و استرس روانی بیشتری دارند.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا