بهداشت و درمان

بیمه رایگان ۲.۱ میلیون نفر در استان تهران

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محمد غلام نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری که در سالن همایش های بیمه سلامت استان تهران برگزار شد، از رسانه ها به عنوان گوش های شنوا و چشمان باز یاد کرد و گفت: تا گسترش فضای مجازی و رسانه ای، هیچ تخلف و فسادی پنهان نشد.

وی در ادامه به اقدامات و برنامه های بیمه سلامت در استان تهران اشاره کرد و افزود: در استان تهران حدود 5 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت و 2 میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت دهک های یک تا پنج به صورت رایگان بیمه شده اند.

غلام نژاد ادامه داد: در حال حاضر 120 گروه بیماری در صندوق صعب العلاج و در استان تهران بیش از 128 هزار نفر تحت پوشش خدمات صندوق هستند.

وی افزود: از ابتدای تاسیس صندوق تاکنون بیش از 2.3 حمت برای بیماران تحت پوشش هزینه شده است.

غلام نژاد گفت: در استان تهران کار خوبی که انجام داده ایم راه اندازی سامانه تایید صلاحیت آنلاین دارو است و هم اکنون 34 درصد مراجعات به داروخانه ها به صورت حضوری انجام می شود.

وی بیان کرد: در بحث جوانی جمعیت بیش از 180 میلیارد تومان برای درمان ناباروری نزدیک به 9 هزار و 300 نفر هزینه کرده ایم.

غلام نژاد گفت: مراکز ابن سینا و رویان با بیمه سلامت استان تهران قرارداد بسته اند و خدمات درمان ناباروری از طریق این دو مرکز به بیمه شدگان ارائه می شود که هزینه ناچیزی را پرداخت می کنند.

وی افزود: پیشگیری یکی دیگر از خدمات نوین بیمه سلامت در استان تهران است که در 5 سطح انجام می شود.

غلام نژاد ادامه داد: در بحث پیشگیری سطح 4 سعی داریم با اطلاع رسانی به شهروندان اقلام دارویی و خدمات پاراکلینیکی را کاهش دهیم.

وی در خصوص طرح داروسان گفت: در این طرح که فقط در شهر تهران به صورت پایلوت انجام شد، بیماران ام اس در نظر گرفته شده و همچنان ادامه دارد. اما برای سایر بیماری ها منتظر تصمیم سازمان بیمه سلامت هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در ادامه به روند پرداخت اشاره کرد و افزود: مطالبات بیمارستان های دانشگاهی تا اردیبهشت ماه، بیمارستان های غیر دانشگاهی تا خرداد و داروخانه ها تا مرداد 1403 پرداخت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا