اخبار سلامت

بیمارستان ها باید همه زایمان ها در تاریخ رُند را ثبت کنند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، معاون درمان وزارت بهداشت در بخشنامه ای به دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر لزوم برخورد با تخلفات سزارین های تقویمی، اعلام کرد: ثبت کلیه ولادت ها ظرف 24 ساعت از تاریخ سوم خرداد 1403 در کلیه بیمارستان ها الزامی است.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به اینکه عملکرد بیمارستان ها و پزشکان در اجرای بخشنامه ها و منشأ خانواده ها در خصوص سزارین غیرضروری تقویمی و پیامدهای ناخواسته تحمیل شده بر حوزه سلامت باید مورد تحلیل و برنامه ریزی قرار گیرد، بنابراین لازم به برنامه ریزی برای حضور کلیه زمان کارشناس نظارت در اتاق عمل بیمارستان های دارای بلوک زایمان با افزایش آماری سزارین جهت ثبت نام نوزادان طبق جدول مذکور انجام شود.

در این بخشنامه ضمن الزام ثبت کلیه ولادت ها ظرف 24 ساعت از تاریخ سوم خرداد 1403 در کلیه بیمارستان ها، با گزارش هرگونه شرایط غیرعادی تحمیل شده به اتاق های عمل از جمله لغو سایر اعمال جراحی، درخواست نیروی انسانی، اشغال تخت های NICU می باشد. و نیاز به تخت اضافی، افزایش تقاضا و نیاز به فرآورده های خونی، عوارض ناخواسته و مرگ و میر مادر و نوزاد مشخص شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا