سلامت خانواده

با خوردن این غذاها گرسنه نمی شوید و لاغر می شوید

پروتئین دارای خواص کاهش گرسنگی است که ممکن است به شما کمک کند به طور خودکار کالری کمتری در طول روز مصرف کنید. این کار با افزایش تولید هورمون های سیری و کاهش سطح هورمون های محرک گرسنگی به شما کمک می کند. به دلیل این اثرات، اگر پروتئین کافی دریافت نکنید، ممکن است به طور مرتب احساس گرسنگی کنید.

در یک مطالعه، 14 مرد دارای اضافه وزن که 25 درصد از کالری خود را از پروتئین به مدت 12 هفته مصرف کردند، در مقایسه با گروهی که پروتئین کمتری مصرف می کردند، 50 درصد کاهش در هوس خوردن میان وعده های آخر شب را تجربه کردند. علاوه بر این، افرادی که پروتئین بیشتری دریافت کرده بودند، احساس سیری بیشتر در طول روز و افکار وسواس گرسنگی کمتری در مورد هوس غذایی داشتند.

بسیاری از غذاهای مختلف سرشار از پروتئین هستند. بنابراین دریافت آن از طریق رژیم غذایی کار سختی نیست. گنجاندن یک منبع پروتئین در هر وعده غذایی می تواند از گرسنگی مفرط جلوگیری کند. محصولات حیوانی مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند. این ماده مغذی همچنین در برخی از محصولات لبنی از جمله شیر و ماست و همچنین برخی از غذاهای گیاهی مانند حبوبات، آجیل، دانه ها و غلات کامل یافت می شود. بنابراین پروتئین با تنظیم هورمون های گرسنگی نقش مهمی در کنترل اشتها دارد. به همین دلیل، اگر پروتئین کافی مصرف نکنید، ممکن است همیشه احساس گرسنگی کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا