سلامت خانواده

با این 9 میوه فوق العاده سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، بالا بردن سیستم ایمنی برای پیشگیری از بیماری ها ضروری است و موثرترین راه برای آن مصرف میوه هایی است که سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند. در این مقاله میوه هایی را به شما معرفی می کنیم که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند.

انبه
انبه یکی از میوه‌هایی است که در جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی رشد می‌کند، سرشار از ویتامین C است و انتخابی عالی برای سلامت سیستم ایمنی بدن است و می‌تواند ۲۲۴ ویتامین C مورد نیاز بدن را در طول روز تامین کند. همچنین حاوی ویتامین B، فولات و پتاسیم است و آنزیم های گوارشی را در بدن تولید می کند که التهاب را از بین می برد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان است.

کیوی
آیا می دانستید کیوی یکی از بهترین و سالم ترین میوه هایی است که می توانید برای سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید؟ قسمت سبز و سیاه دانه و حتی پوست قهوه ای آن سرشار از مواد مغذی سالم بوده و منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین K، فولات، آنتی اکسیدان و فیبر است و ۲۷۳ درصد ویتامین C مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کند. انجام می دهد

نارنجی
پرتقال حاوی ویتامین C، سطوح بالای پتاسیم، کولین، اسید فولیک و آنتی اکسیدان هایی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، پوست را تمیز می کند، سطح کلسترول را کاهش می دهد و سلامت قلب را افزایش می دهد. بدون چربی، بدون سدیم است و تنها 60 کالری دارد. همچنین از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

گریپ فروت
گریپ فروت سرشار از مواد مغذی، حاوی ویتامین C، ویتامین A، فیبر، پروتئین، کلسیم، تیامین و فولات است. همچنین حاوی ویتامین B، روی، مس و آهن است که همگی باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی و ایجاد پوستی سالم می شوند. مصرف روزانه گریپ فروت عاملی برای کاهش وزن است و فیبر موجود در آن باعث سرکوب اشتها و احساس سیری و همچنین کاهش کالری می شود.سیب

سیب سرشار از ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، مس و مقدار کمی ویتامین A و خانواده ویتامین E است. منبع خوبی از پلی فنول ها و فیبر است که معمولاً بیشتر روی پوست میوه جمع می شود. سیب همچنین حاوی فلاونوئیدها است که عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و التهاب را در بدن کنترل می کند و خطر ابتلا به دیابت، سرطان و آسم را کاهش می دهد.

زغال اخته
بلوبری با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. سطح بالایی از آنتی اکسیدان دارد و همچنین باعث بهبود وضعیت بدن و مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و زمانی که آن را با ویتامین D مصرف کنید، بسیاری از بیماری ها را از بین می برد.

صورتی
گلابی سرشار از مواد مغذی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این میوه همچنین حاوی ویتامین C، ویتامین K و A است همچنین حاوی پتاسیم، فولات و آنتی اکسیدان های پلی فنل است. پوست گلابی 6 برابر بیشتر پلی فنول دارد و به همین دلیل بهتر است آن را با پوست بخورید که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، قلب و گوارش می شود و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

انار
انار فواید زیادی برای بدن دارد، سرشار از آنتی اکسیدان است، با سرطان مبارزه می کند، باروری را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. رنگ قرمز تیره انار به این معنی است که این میوه حاوی پلی فنول است که یک آنتی اکسیدان قوی است و ۴۰ درصد نیاز بدن به ویتامین C، ویتامین K، فولات و پتاسیم را تامین می کند.

نارگیل
روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش چربی بدن و بهبود عملکرد مغز، سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. مصرف روغن نارگیل یک ماده مغذی است، به بهبود وضعیت بدن شما کمک می کند و. خواص ضد باکتریایی آن با بیماری هایی مانند ذات الریه مبارزه می کند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا