سلامت خانواده

با این نوشیدنی لاغر شوید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار شماتحقیقات جدید نشان می دهد که 6 میلی گرم کافستول دو بار در روز به مدت 12 هفته ممکن است کمی وزن و چربی بدن را کاهش دهد، اما حساسیت به انسولین یا تحمل گلوکز را بهبود نمی بخشد. نه ببخش.

کافستول یک ترکیب دیترپن به طور طبیعی در قهوه یافت می شود، به خصوص قهوه ای که از طریق روش های بدون فیلتر مانند دم کردن، ترک خورده دم کرده است. فرانسوی پرس و قهوه اسپرسو دم می کند

در سال های اخیر، تیمی از محققان دانمارکی از نفوذ کافستول حساسیت به انسولین و سایر نشانگرهای سلامت متابولیک را مطالعه کرده اند. یافته های اولیه آنها این را نشان داد کافستول ممکن است به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک کند.

در مطالعات سلولی، آنها مشاهده کردند کافستول ترشح انسولین و جذب گلوکز را افزایش می دهد و در عین حال حساسیت به انسولین را در موش های صحرایی دیابتی بهبود می بخشد. می ببخش و سطح قند خون را کاهش می دهد.

آنها نیز تأثیر می گذارند کافستول – و کاهول – در شرکت کنندگان مبتلا به چاقی شکمی و دیابت نوع 2 مورد بررسی قرار گرفت.

آنها دریافتند که به نظر می رسد این ترکیبات برای مدت کوتاهی گلوکز را کاهش می دهند، به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 2.

در آخرین کارآزمایی، هدف محققان ارزیابی این بود که آیا کافستول آیا توری روی حساسیت به انسولین و تحمل گلوکز در افراد سالم با دور کمر بالا که یک عامل خطر برای دیابت است، تأثیر می گذارد یا خیر.

این مطالعه در مرکز دیابت آستون آرهوسبیمارستان دانشگاه آرهوس این آزمایش در دانمارک انجام شد و شامل 40 مرد و زن بالغ 25 تا 78 ساله بود که دور کمرشان در خطر بود. یک تست دیابت نوع 2، یعنی:

• بیش از 102 سانتی متر برای آقایان

• بیش از 88 سانتی متر برای خانم ها.

محققان شرکت کنندگان را به طور تصادفی به کپسول های 6 میلی گرمی تقسیم کردند کافستول یا دارونما را دو بار در روز در وعده صبحانه و شام در یک دوره 12 هفته ای دریافت کنید.

شش هفته پس از مداخله، محققان عملکرد کبد و کلیه شرکت کنندگان را از طریق نمونه خون ارزیابی کردند.

محققان معتقد بودند که مصرف کافستول برای 12 هفته، امکان بهبود حساسیت به انسولین و سایر نشانگرهای متابولیک وجود دارد ببخش.

بر خلاف انتظار، آنها دریافتند که مصرف 6 میلی گرم کافستول دو بار در روز، تحمل گلوکز یا حساسیت به انسولین را بهبود بخشید نه ببخش.

با این حال، در مقایسه با دارونما، کافستول وزن بدن، چربی احشایی و یک آنزیم کبدی به نام گاما گلوتامیل انتقال به ترتیب 2، 5 و 15 درصد کاهش یافته است.

این نیز به نظر می رسید کافستول روش پردازش چربی در بدن را تغییر دهید. گروه کافستول سطوح اسید چرب آزاد اولیه بالاتر پس از مداخله نشان داد که به طور بالقوه نشان دهنده افزایش نامطلوب مقاومت به انسولین در بافت های چربی است.

کارشناسان می گویند تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما در حد اعتدال، نوشیدن قهوه بدون فیلتر ممکن است فواید سلامتی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا