سلامت خانواده

با این اشتباه استفاده از ویتامین D بی فایده می شود

به گزارش خبرآنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت آمریکایی «این را بخور، نه آن را» نوشت: شاید اهمیت زیاد مصرف ویتامین D بر هیچکس پوشیده نباشد؛ اما رازی در این زمینه وجود دارد تا بتوانید از این مکمل قدرتمند به درستی بهره مند شوید.

مصرف روزانه یک مولتی ویتامین یا تعداد انگشت شماری از مکمل ها مانند یک پیروزی در مراقبت از خود به نظر می رسد. این موضوع به ویژه زمانی که ویتامین D را به عنوان یک نوع رژیم غذایی در نظر بگیرید درست تر به نظر می رسد.

با این حال، یک متخصص تغذیه آمریکایی می گوید که اگر مکمل ویتامین D خود را با گروه مهمی از غذاها ترکیب نکنید، احتمالاً نمی توانید بدن خود را برای جذب خواص گسترده این ویتامین فعال کنید.

در همین حال، طبق گفته کلینیک مایو – یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه های علوم پزشکی در جهان – افراد بین 1 تا 70 سال باید روزانه 600 واحد بین المللی (IU) ویتامین D مصرف کنند. بعد از 70 سالگی این مقدار باید به 800 (IU) افزایش یابد.

اگر از کپسول های ویتامین D برای تامین میزان توصیه شده خود استفاده می کنید، این عاقلانه است. اما علم می گوید باید این کپسول را با چیز دیگری مصرف کنید.

همانطور که پایگاه داده MindBodyGreen می نویسد، ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است. این بدان معناست که برخلاف سایر ویتامین ها، این ویتامین در آب حل نمی شود. در عوض، باید با چربی همراه شود تا به درستی در بدن توزیع و جذب شود.

به گفته این متخصص تغذیه، یک کلید مهم در این زمینه این است که چربی هایی که علاوه بر ویتامین D مصرف می کنید باید چربی سالم باشد. او روغن زیتون، آووکادو و بذر کتان را نمونه هایی از چربی های سالم ذکر می کند.

اما چقدر چربی لازم است؟

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که غذاهای حاوی حدود 10 گرم چربی ممکن است از جذب بهینه ویتامین D حمایت کنند. بنابراین چند تکه ماهی آزاد دودی یا یک مشت کوچک آجیل یا یک قاشق غذاخوری کره آجیل طبیعی مخلوط شده در اسموتی صبحگاهی شما می تواند کمک کننده باشد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا