سلامت خانواده

باید به پرستاران اضافه کار اجباری بدهیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شیرین اسماعیلی مترون بیمارستان مسیح دنشواری در این مراسم که در بیمارستان میلاد برگزار شد، گفت: پرستاران جدید و جوان نگاه مثبتی به عملکرد مسئولان پرستاری ندارند و احساس نمی کنند که وجود دارد. هر دغدغه ای برای رفع مشکلات معیشتی در بدن دارند». یک سیستم بهداشتی وجود دارد.

وی گفت: بسیاری از پرستاران فعال و ماهر در حال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند. در عین حال نسبت پرستار به تخت بسیار نامطلوب است و باعث می شود که پرستاران اصلا نتوانند از بیماران مراقبت کنند. در همان زمان که نگرانی مسئولان احساس نمی کنند ارزش هایی مانند فداکاری و فداکاری نسبت به رشته پرستاری در ذهنشان کم رنگ می شود.

اسماعیلی افزود: چرا همه به دنبال تعرفه و کارایی هستند؟ اصل حقوق پرستاران در حکم آنها اصلاح شود. در صورت کفایت حکم حقوق پرستاران، حق اضافه کاری بر این اساس اصلاح می شود و پرستاران به اضافه کاری تشویق می شوند.

وی گفت: اکنون به دلیل کمبود نیرو مجبوریم اضافه کار را برای پرستاران اجباری کنیم اما پرستاران علاقه ای به کار ندارند و من به مهاجرت فکر می کنم و از پرستاران نمی خواهم که بمانند و انجام دهند. اضافه کار، اما من به آنها تعظیم می کنم تا قبول کنند و ما به بیمارستان ها برویم.» برای مدیریت

پرستاران بیمارستان های دولتی با حقوق 17 میلیون تومان بازنشسته می شوند

اسلامی رئیس بیمارستان دولتی فرود آمدنپرستاری که از خدمات پزشکی و دانشگاهی بازنشسته می شود از 17 تا 20 میلیون حقوق دریافت می کند اما پرستاران در بانک ها و سازمان های دیگر و … به گونه ای دیگر و با مبالغ دیگری بازنشسته می شوند.

پرستاران بیمارستان های دانشگاه آزاد بلاتکلیف هستند

نماینده پرستاران دانشگاه آزاد همچنین با انتقاد از وضعیت پرستاری در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه آزاد اظهار داشت: پرستاران دانشگاه آزاد بلاتکلیف هستند. در مورد این پرستاران کاری انجام نشده است و امیدواریم در دولت چهاردهم این توجه به پرستاران دانشگاه آزاد شود.

اساتید پرستاری در دانشگاه ها دور از بستر هستند

رئیس پور، مدیر پرستاری بیمارستان سمت وی در ادامه به بیان دغدغه های خود در این زمینه پرداخت و گفت: دغدغه من به عنوان مدیر پرستاری این است که اساتید پرستاری از بالین بسیار دور باشند. دلیل اینکه پزشکان دغدغه های یکدیگر را به خوبی درک می کنند این است که پزشکان هیئت علمی در بیمارستان ها در کنار پزشکان جوان مشغول به کار هستند.

وی افزود: اگر امروز از کشورهای مختلف پرستار می خواهیم به این دلیل است که روی بالین رنج کشیده اند و تجربه کسب کرده اند، اما پرستاران توسط مربیانی که بر بالین حضور ندارند آموزش می بینند و این باعث می شود که نگران پرستاری نباشند.

ما باید به پرستاران اضافه کار اجباری بدهیم

کدو سبز مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی نیز گفت: همه ما به مشکلات واقف هستیم اما باید این مشکلات در اولویت قرار گیرد. یک جنبه مهم مسئله بیماران، جامعه و مردم ما هستند. اگر بخواهیم در این شرایط مدت زیادی به فکر رفع مشکلات باشیم، نمی توانیم نیازهای درمانی را به خوبی برطرف کنیم.

وی ادامه داد: نیاز به برنامه داریم کوچک باید زمان کوتاهی برای رفع دغدغه های پرستاران داشته باشیم و تا روز پرستار این مشکلات را برطرف کنیم. ما باید قسمت زیادی از نیروهایمان را با اضافه کاری اجباری حل کنیم که باید در کنار افزایش حقوق پرستاران حل شود.

بیشتر پرستاران در دو یا سه جا کار می کنند

مدیر پرستاری یک بیمارستان خصوصی همچنین تصریح کرد: چیزی که در بیمارستان های خصوصی توجه من را به خود جلب کرده این است که کادر پرستاری در دو یا سه جا کار می کنند که نشان می دهد از محل کار خود بهره خوبی نمی برند و حقوق آنها بین 12 تا 15 است. میلیون تومان. است

وی ادامه داد: اگر بحث اضافه کاری بهتر شود و شرایط پرستاران بهتر شود از نظر انگیزه همکاران و کیفیت خدمات آنها موثر بوده و باعث افزایش آرامش پرستاران می شود. همچنین باعث کاهش اقتصاد و هزینه های پرداختی رشته پرستاری می شود. اگر مانند سایر کشورها در پرستاری رویکرد فناورانه داشته باشیم، مثلا از پرونده الکترونیکی پرستاری استفاده کنیم، بار زیادی از دوش پرستاران برداشته می شود و بیشتر به مراقبت می پردازند.

مشکلات پرستاران به دلیل گرانی مسکن در تهران

عابدی متصدی بیمارستان حکیم نیز گفت: بیمارستان ما تازه تاسیس است و پرسنل زیادی به آن اختصاص داده شده است اما این پرسنل شهرستانی هستند و به دلیل هزینه های بالای زندگی در تهران بسیاری از این پرسنل هستند. حاضر به کار در این بیمارستان ها نیستند.

وی افزود: مدیران پرستاری باید از امنیت شغلی برخوردار بوده و از جایگاه مناسبی برخوردار باشند. ضمن اینکه حق مدیریت یک میلیون و 400 هزار تومان است که رقم بسیار پایینی است. از سازمان نظام پرستاری تقاضا داریم علاوه بر رفع دغدغه پرستاران به رفع مشکلات مدیران پرستاری نیز توجه کند تا این مدیران بتوانند دغدغه پرستاران را نیز برطرف کنند.

مولوی مترون بیمارستان خصوصی همچنین تصریح کرد: یکی از مواردی که در بیمارستان های خصوصی مورد توجه ماست، اعتبارسنجی است که استانداردها را ندارد و اگر بتوانیم استانداردها را محقق کنیم، بسیار خوب است.

حقوق پایه پرستاران باید بازنگری شود

رئیس پرستاری بیمارستان نیروهای مسلح کوهساریان در ادامه به ارائه پیشنهادی برای بهبود وضعیت معیشتی و پیگیری مسائل پرستاری پرداخت و گفت: امیدواریم کارگروهی برای بیان نظرات و پیشنهادات کاربردی پرستاران تشکیل شود.

وی گفت: در صورت بازنگری در حقوق پایه و پایه پرستاران، اضافه کاری نیز بازنگری می شود. کلیه خدمات و قوانینی که مشمول خدمات اجباری است باید به اضافه کار نیز تعمیم یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا