سلامت خانواده

بازماندگان سرطان بیشتر در معرض خطر سکته و حمله قلبی هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از شین هوابر اساس این مطالعه توسط دانشگاه موناش در استرالیا، میزان سکته مغزی، حمله قلبی و بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی برای بزرگسالان 70 ساله و بالاتر که به سرطان مبتلا شده بودند، دو برابر بیشتر بود.

تیم تحقیقاتی داده های مطالعه بلندمدت آسپرین در کاهش وقایع در افراد مسن (ASPREE) را تجزیه و تحلیل کرد که شامل 15454 شرکت کننده 70 ساله و بالاتر در ایالات متحده و استرالیا بود.

از 15454 شرکت کننده، 1392 نفر در یک دوره متوسط ​​4.6 ساله به سرطان مبتلا شدند.

این مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به سرطان متاستاتیکخون و ریه ها بیشتر احتمال دارد که یک رویداد بیماری قلبی عروقی مانند سکته مغزی، حمله قلبی یا بستری شدن در بیمارستان را تجربه کنند.

شیمی درمانی خطر ابتلا به سرطان را در مقایسه با سایر درمان های سرطان دو برابر می کند محاکمه مربوط به بیماری های قلبی عروقی بود.

سوزان و چاردنویسنده ارشد این مطالعه گفت: این یک نکته مثبت است که افراد بیشتری از سرطان جان سالم به در می برند و عمر طولانی تری دارند. اما این بدان معناست که ما گروه رو به رشدی از افراد مسن داریم که ممکن است در معرض خطر بیماری‌های مرتبط با خود بیماری و همچنین درمان آن باشند.

وی گفت: این مطالعه نشان می دهد افرادی که سرطان و درمان سرطان را تجربه کرده اند در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. اگرچه این خبر برای بیماران سرطانی ناخوشایند است، اما خطر محاکمه بیماری های قلبی عروقی را می توان با غربالگری زودهنگام و اقدامات پیشگیرانه کاهش داد.

پروژه ASPREE در حال انجام با هدف کشف راه های جدید برای حفظ سلامتی، کیفیت زندگی و استقلال با افزایش سن افراد است. این تحقیق توسط دانشگاه موناش و مرکز تحقیقات بالینی برمن ساخت ایالات متحده آمریکا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا