سلامت خانواده

این بیماری ها عامل اصلی مرگ انسان ها هستند

به گزارش خبرآنلاین، حسین یاری با بیان اینکه مهم ترین عامل تهدید کننده سلامت در عصر ما بیماری های غیرواگیر است، اظهار کرد: قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت، سرطان ها، بیماری های ریوی، اختلالات اسکلتی عضلانی و اختلالات روانی آنها را عامل اصلی ناراحتی و مرگ انسان در دنیای امروز می دانند. سوال این است که چگونه می توانیم از بیماری های غیر واگیر پیشگیری کنیم؟ و در پاسخ به این سوال باید گفت که «اصلاح سبک زندگی» مهم ترین سلاح ما برای پیشگیری و مقابله با بیماری های غیرواگیر است.

ایسنا در خبری نوشت: این عضو گروه پژوهشی پزشکی مبتنی بر سبک زندگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: اصلاح سبک زندگی شامل شش مولفه است. تغذیه سالم، فعالیت بدنی کافی، خواب مناسب، پرهیز از مصرف الکل و نیکوتین، پرهیز از استرس و تنش و روابط خوب بین فردی مجموعه ای از اقداماتی است که می توانیم در زندگی روزمره خود برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا بگنجانیم. دیابت نگیرید و …

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی؛ وی کمردرد، گردن درد، زانو درد، ساییدگی و آرتروز را از شایع ترین اختلالات اسکلتی- عضلانی برشمرد و درباره وضعیت این اختلالات گفت: نتایج مطالعات علمی نشان می دهد که شیوع بیماری های اسکلتی- عضلانی در دنیا رو به افزایش است. سبک زندگی مردم در طول زمان تغییر کرده و “ایستا” شده است. به گونه ای که از میزان فعالیت های بدنی بسیار کاسته شده است. همچنین امید به زندگی در جوامع بشری افزایش یافته و افزایش سن جمعیت با افزایش این اختلالات همراه است. از سوی دیگر تصادفات نیز افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین اضافه وزن و چاقی از دیگر عوامل زمینه ساز این موضوع هستند و در مجموع این عوامل زمینه ساز شیوع بیشتر بیماری های اسکلتی عضلانی نسبت به دهه های گذشته بوده است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا