سلامت خانواده

اصلاح سبک زندگی تنها راه پیشگیری از سرطان است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش فرهود در افتتاحیه دومین کنگره بین بین المللی Conciergenomics، وی با بیان اینکه در دهه های اخیر ژن ها با سبک زندگی تغییر کرده است، گفت: نوع شغل و سبک زندگی در ابتلا به این بیماری نقش دارد.

وی با بیان اینکه خشونت، غم و رنج باعث تغییر ژن ها می شود، گفت: چاقی در جامعه ایران بیداد می کند و تفریحات سالم گذشته که جای خود را به گوشی و فضای مجازی داده است به اعتیاد تبدیل شده است.

پدر علم ژنتیک ایران درباره هوش مصنوعی گفت: اگرچه دنیا با ذوق از این فناوری جدید استفاده می کند، اما می تواند یکی از فاجعه های قرن اخیر باشد چرا که هوش مصنوعی هنوز بر اخلاق حاکم نیست.

فرهود خواب مناسب و سبک زندگی ساده را عاملی کلیدی در سلامت عنوان کرد و گفت: خواب، بیدار شدن و غذا خوردن در ساعت معین به قدری برای سلامتی مهم است که برای مطالعه در این باره جایزه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه حیوانات با خواب خود را درمان می کنند، تصریح کرد: نباید از خواب سالم یعنی خواب کافی و در ساعات معین غافل شد.

فرهود تنها راه پیشگیری از سرطان و حتی سایر بیماری ها را سبک زندگی سالم دانست و گفت: تا می توانید شاد زندگی کنید.

وی ساده زیستی، سبز زیستن و شادی را از عوامل ماندگاری و سلامتی دانست و گفت: ثروت موجب قدرت، دانش موجب شهرت، اخلاق موجب محبوبیت و خدمت به کشور و مردم به جاودانگی است.

در پایان کنگره ژنومیک 2024 تندیس یک عمر تلاش صادقانه را به پروفسور فرهود اهدا کرد.

دومین کنگره بین المللی دغدغه شناسی در تاریخ 2 تا 4 نوامبر 1403 در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

بخش مسئولیت اجتماعی این کنگره توسط خیرین سلامت، موسسه خیریه کنترل سرطان ایران (مکسا) و شبکه ملی سرطان انجام می شود.

در بخش مسئولیت اجتماعی این کنگره، جایزه ای با عنوان “جایزه ماکسا” با هدف توسعه غربالگری، پیشگیری از سرطان و ترویج و فراگیر مراقبت های حمایتی و تسکینی طراحی شده است که قرار است برای دومین بار در سال جاری اعطا شود. به یکی از تشکل های مردمی فعال در زمینه سرطان. سال گذشته این جایزه به پاس تلاش موثر و مستمر دکتر مسجدی در زمینه سرطان ریه و مبارزه با دخانیات اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا