سلامت خانواده

احتمال شیوع آنفولانزا چند روز است؟

به گزارش خبرآنلاین، در اکثر عفونت های ویروسی، فرد مبتلا به این ویروس می تواند پنج تا هفت روز پس از بروز علائم بیماری خود را به دیگران منتقل کند.

سلامت نیوز در خبری نوشت: در این گزارش بیشتر با بازه زمانی قابل انتقال بیماری های مختلف آشنا می شویم.

یک سرماخوردگی

سرماخوردگی بیماری هایی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، بنابراین مهم است که بدانید فرد مبتلا چند روز می تواند منبع عفونت برای افراد سالم باشد. در سرماخوردگی حداکثر انتشار ویروس در سه روز اول اتفاق می افتد و در روز پنجم کاهش می یابد.

آنفولانزا

آنفولانزا نیز یک بیماری ویروسی شایع است که معمولا از پاییز تا اوایل بهار گسترش می یابد. شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است، اما اغلب منجر به عطسه، سرفه و خستگی می شود. سویه های مختلفی از این ویروس وجود دارد. به گفته دکتر اکاترینا پوپووا، احتمال انتقال آنفولانزا از فرد بیمار به فرد سالم تا هفت روز وجود دارد.

روتاویروس

در نتیجه بیماری هایی با علائم تب بالا، استفراغ و اسهال ناشی از عفونت روتاویروس، عامل بیماری زا وارد محیط می شود. پاتوژن ها عوامل بیماری زا هستند که به طور کلی به دو دسته زنده و غیر زنده تقسیم می شوند. پاتوژن ها که میکروارگانیسم ها هستند باعث بیماری های کم خطر مانند سرماخوردگی یا بیماری های پرخطر مانند مالاریا و ایدز می شوند، البته همه میکروارگانیسم ها بیماری زا نیستند. بیماران مبتلا به روتاویروس می توانند به طور متوسط ​​بین 3 تا 7 روز بیماری را منتقل کنند.

مو قرمز

سرخک یک بیماری ویروسی است که به آن سرخک آلمانی یا سرخک سه روزه نیز می گویند، زیرا تب بیمار پس از 3 روز قطع می شود. گاهی اوقات ضایعات پوستی آن شبیه سرخک یا مخملک است.

دوره نهفتگی این بیماری بین 14 تا 17 روز است و می تواند تا 21 روز متغیر باشد. دوره مسری سرخجه یک هفته قبل از ظهور ضایعات پوستی شروع می شود و حداقل تا 4 روز پس از آن ادامه می یابد. سرخک یک بیماری بسیار مسری است. سرخجه دارای یک دوره بی سابقه دفع پاتوژن است و نوزادان مبتلا به سرخجه مادرزادی ممکن است تا ماه ها پس از تولد ویروس را دفع کنند.

آبله مرغان

آبله مرغان یک بیماری هوایی است که از طریق سرفه و عطسه فرد مبتلا به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. دوره نهفتگی آن 10 تا 21 روز است و پس از آن بثورات ظاهر می شود. این بیماری از 1 تا 2 روز قبل از شروع بثورات تا زمانی که تمام تاول ها پوسته پوسته شوند یعنی معمولاً 5 تا 6 روز پس از شروع بثورات عفونی است و احتمال انتقال وجود دارد.

سرخک

سرخک یک عفونت دوران کودکی است که توسط یک ویروس ایجاد می شود. این بیماری تنفسی بسیار مسری است. در واقع، 90 درصد از افراد دچار نقص ایمنی که با یک بیمار سرخک زندگی می کنند، این بیماری را از او دریافت می کنند. متوسط ​​دوره کمون 14 روز است و چهار روز پس از ظاهر شدن بثورات مسری است.

زونا و آبله مرغان هر دو توسط یک ویروس ایجاد می شوند. پوپووا هشدار داد که در لحظه باز شدن تاول ها، فرد مبتلا به زونا می تواند افرادی را که بیمار نیستند و واکسینه نشده اند را مبتلا کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا